کد خبر: ۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 27 July 2015
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور پدافند غیرعامل گفت:تقویت توان آزمایشگاه های تشخیصی، مرجع مولکولی و ارتقای توان قرنطینه های مرزی از جمله نیازهایی است که می توان به وسیله آن از ورود عوامل بیماری زا به کشور جلوگیری کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حسین رجبی بیان کرد: تهدیدات بیولوژیک، آگروتروریسم و بیوتروریسم از جمله مواردی است که باید در خصوص دفاع از محصولات کشاورزی و دامپروری کشور مد نظر قرار گیرد.

وی تلاش جدی مسئولان برای ارتقای آگاهی و دانایی در حوزه پدافند غیرعامل را عاملی مهم برای افزایش توانایی دانست و افزود: تولید دانش بومی و تخصصی، ارتقای نهادهای تخصصی، برنامه ریزی با استفاده از توان کارشناسی و متعهد، برقراری امنیت زیستی در واحدهای زیر پوشش و ایجاد امنیت سایبری نیز از اهمیت خاصی در حوزه پدافند غیر عامل برخوردار است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور پدافند غیرعامل در ادامه بروز نسل ششم جنگ در دنیا را با توجه به تغییرات شکل گرفته جدی دانست و اضافه کرد: امروزه سطح تهدیدات دشمن تغییر کرده و با توسعه فن آوری های اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک، دشمن به استفاده از جنگ های نرم از داخل جبهه خودی برای ایجاد ترس و کاهش مقاومت ملت ها تلاش می کند.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی از توانمندی و پیشرفت هایی که در حوزه های فن آوری و تکنولوژی که در کشور به وجود آمده، هراس دارند و به همین منظور حوزه های علمی، پژوهشی و نخبگان را مورد هدف قرار داده تا مانع این پیشرفت ها شوند.

رجبی، به بند یک ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر تعریف پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن شود را پدافند غیرعامل گویند.

وی گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که مستلزم استفاده از سلاح و جنگ افزار نباشد و باعث کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در حوزه های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و فنی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: