کد خبر: ۴۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - 25 July 2015
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بندر سوزای جزیره قشم از قابلیت هاب کالا برای انتقال به اروپا و کشورهای شمال و جنوب شرق آسیا برخوردار است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: فرزین حقدل با بیان این مطلب اعلام کرد: قشم به دلیل قرارگرفتن در محور شمال – جنوب و با توجه به امکانات ریلی شمال شرق اروپا به آسیا از شرایط ویژه هاب کالا و انتقال آن به کشورهای مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد: بندر سوزای قشم به عنوان بزرگترین بندر منطقه با 48 متر آبخور، شرایط ویژه ای برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما دارد و بخش خصوصی از دو کشور خارجی آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری 600 تا 700 میلیون یوریی در ساخت اسکله چند منظوره در ساحل بندر سوزای قشم، اعلام کرده است.

حقدل با اشاره به سابقه 500 ساله مردم جزیره قشم در حوزه فعالیت های تجاری گفت: قشم به دلیل قرارگرفتن در مرکز دنیا می تواند به مرکز هاب کالا و انتقال آن به کشورهای مختلف اروپای غربی و شرقی و کشورهای آسیایی تبدیل شود.

وی در پایان با تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده کشورمان در برابر شش کشور جهانی که به یک توافق خوب منجر شد، گفت: با این توافق باید خودمان را برای ورود فعالان اقتصادی جهان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های تولید فولاد، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع شیلاتی، تولید آب و برق و صنعت گردشگری قشم، آماده کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: