کد خبر: ۴۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 21 July 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ایجاد هفت هزار فرصت شغلی جدید باید صنعت شیلات در جزیره قشم توسعه پیدا کند و به جایگاه واقعی صید، صیادی و فرآوری و پرورش آبزیان برسد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا مومنی در مورد توسعه صنعت شیلاتی در جزیره قشم، بیان داشت: در صورتی که صنعت شیلات در جزیره قشم توسعه پیدا کرده و به جایگاه واقعی خود دست یابد، هفت هزار شغل در این جزیره ایجاد خواهد شد. با سیاست گذاری های انجام شده گردش مالی در این حوزه در آینده ای نزدیک به بیش از پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: شیلات یک صنعت بومی در این جزیره محسوب می شود و شغل بیشتر مردمان این جزیره ماهیگیری است؛ در صورتی که سیاست های در نظر گرفته شده به صورت دقیق اجرا شود بخش مهمی از مشکلات بیکاری در جزیره حل خواهد شد. 

مومنی اظهار کرد: سهم تولید شیلات استان هرمزگان از مجموع ۲۰۰ هزار تن کشوری ۱۲۰ هزار تن است که ۷۰ درصد آن معادل ۸۴ هزار تن در جزیره قشم تأمین خواهد شد. 

به گفته مومنی در جزیره قشم، علاوه بر امکان توسعه حوزه شیلات ظرفیت افزایش  تولید فولاد تا ۵ میلیون نیز تن وجود دارد که این موضوع نیز می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: