کد خبر: ۴۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 17 July 2015
وي همچنين با اشاره به افزايش ضريب بهره‌وري سرمايه انساني بانک در سال گذشته گفت: سرانه درآمد بانک به ازاي پرسنل در سال گذشته به حدود 20 ميليارد ريال رسيد که نسبت به سال قبل از آن 36 درصد رشد داشته است.
مجمع عمومي عادي ساليانه بانک اقتصادنوين با حضور جمع کثيري از سهامداران اين بانک برگزار و صورت‌هاي مالي بانک براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1393 به تصويب سهامداران رسيد.

حسن معتمدي مديرعامل اين بانک در گزارش خود به سهامداران در مجمع عمومي عادي ساليانه گفت: بانک اقتصادنوين به عنوان نخستين بانک خصوصي کشور همراه مجموعه واحدها و شرکت‌هاي تخصصي خود دايره‌اي تمام عيار از محصولات و خدمات بانکي و مالي را ارايه مي‌کند که اين مهم مورد استقبال ذي‌نفعان اصلي بانک قرار گرفته است.

وي گفت: بانک اقتصادنوين به رغم همه نوسانات و تغييرات محيطي سال گذشته، موفق شد براي سومين سال پياپي روند رو به رشد خود را ادامه دهد و جايگاه خود را در نظام بانکي تثبيت کند.

مديرعامل بانک اقتصادنوين اظهار داشت: سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري ريالي توديع شده نزد بانک اقتصادنوين در پايان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بيش از 22 درصد رشد نشان مي‌دهد، ضمن اينکه در بخش تسهيلات نيز رشد بانک اقتصادنوين در سال گذشته حدود 22 درصد بود؛ اين در حالي است که به گفته مديرعامل بانک اقتصادنوين متوسط رشد نظام بانکي در اعطاي تسهيلات در سال گذشته حدود 18 درصد بوده است.

وي رقم سپرده‌هاي توديع شده در نظام بانکي را در پايان سال گذشته 8193 هزار ميليارد ريال ذکر کرد و گفت: سهم بانک اقتصادنوين از اين سپرده‌ها حدود 307 هزار ميليارد ريال مي‌باشد. در بخش تسهيلات اعطايي نيز کل تسهيلات اعطايي نظام بانکي در سال گذشته 6740 هزارميليارد ريال بوده است که از اين عدد حدود 260 هزار ميليارد ريال سهم بانک اقتصادنوين مي‌باشد.

معتمدي در ادامه به افزايش ضريب بهره‌وري در بانک اقتصادنوين در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرمايه انساني به عنوان مزيت انحصاري رقابتي بانک اقتصادنوين در بازار پولي کشور زمينه را براي تمايز بانک اقتصادنوين نسبت به ساير بانک‌ها ايجاد کرده است که توجه به اين مهم زمينه رشد شاخص‌هاي کليدي عملکرد را در بانک اقتصادنوين فراهم کرده است.

وي گفت: از جمله اين موارد مي‌توان به ضريب بهرهوري سرمايه انساني و شعب بانک اشاره کرد؛ به عنوان مثال ميانگين درآمد شعب بانک در سال گذشته از مرز 248 ميليارد ريال گذشت که در مقايسه با سال قبل از آن حدود 30 درصد رشد نشان مي‌دهد.

وي همچنين با اشاره به افزايش ضريب بهره‌وري سرمايه انساني بانک در سال گذشته گفت: سرانه درآمد بانک به ازاي پرسنل در سال گذشته به حدود 20 ميليارد ريال رسيد که نسبت به سال قبل از آن 36 درصد رشد داشته است.

وي گفت: نسبت سرانه جذب منابع و اعطاي تسهيلات نيز در شعب بانک اقتصادنوين در سال گذشته به ترتيب 13 و 17 درصد رشد داشته است.

مديرعامل بانک اقتصادنوين همچنين از رشد 13 درصدي پرونده‌هاي تسهيلات اعطايي از نظر تعداد خبر داد و گفت: در سال گذشته بيش از 115 هزار فقره پرونده تسهيلاتي در بانک اقتصادنوين تشکيل شد که در مقايسه با سال قبل از آن حدود 13 هزار فقره رشد داشته است.
معتمدي گفت: صدور ضمانت‌نامه‌هاي ريالي بانک اقتصادنوين نيز در سال گذشته به لحاظ تعداد 114 درصد رشد داشته است.

مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه به ايجاد زير ساخت‌هاي مناسب در عرصه بانکداري الکترونيک در اين بانک خبر داد و گفت: در اين حوزه بستر مناسبي فراهم شده که خدمات نوين و روزآمدي به مشتريان ارايه مي‌کند.
وي با اشاره به رشد کاربران خدمات بانکداري الکترونيک بانک اقتصادنوين گفت: اين مهم نشان دهنده مقبوليت خدمات بانک براي مشتريان در اين عرصه است.

مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: تعداد کارت‌هاي صادره در پايان سال گذشته به 10 ميليون و 727 هزار کارت رسيد که در مقايسه با 9 ميليون و 200 هزار کارت صادره در پايان سال قبل از آن، بيش از 17 درصد رشد نشان داشته است.

معتمدي گفت: بانک اقتصادنوين در سال گذشته در حوزه خدمات بانکداري الکترونيک جوايز ارزنده‌اي دريافت کرد که از آن جمله مي‌توان به نشان و لوح تقدير استاندارد بين‌المللي تضمين امنيت بانکداري الکترونيک و اينترنتي (BSS) از سوي اتحاديه اروپا، جايزه نوآوري در مديريت بانکداري الکترونيکي در همايش زنجيره موفقيت سازماني و تنديس و لوح تقدير بانک برگزيده براي انتقال وجه از طريق تلفن همراه (MMT) در جشنواره دکتر نوربخش در چهارمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت اشاره کرد.

معتمدي در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات بانکداري مدرن گفت: راه اندازي سامانه فرابانک، تسويه وجوه معاملات بر خط بورس کالا، مکانيزاسيون جمع‌آوري صورتحساب‌هاي شرکت بهمن موتور و اعلام وصول آني، سامانه فروش اينترنتي کارت هديه (مي کارت) و بهينه‌سازي مکانيزاسيون دستيابي به تصاوير تراکنش‌هاي خودپرداز از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات بانکداري مدرن است.

مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه سخنان خود در مجمع عمومي عادي ساليانه اين بانک در جمع سهامداران به نقش موثر برنامه‌ريزي و بهبود فرآيندها در بانک اقتصادنوين اشاره کرد و افزود: در حوزه طرح و برنامه و سرمايه انساني بانک اقتصادنوين در سال گذشته اقدامات موثر و تعيين کننده داشت. 

وي تدوين برنامه استراتژيک بانک اقتصادنوين را يکي از اقدامات اساسي بانک در سال 93 دانست و افزود: بر اساس اين برنامه بانک اقتصادنوين در افق 1400 به يکي از سه بانک کشور به لحاظ سودآوري تبديل خواهد شد.

وي در رابطه با برنامه‌ريزي سرمايه انساني در بانک اقتصادنوين گفت: بر اساس برنامه تدوين شده، کارکنان بانک اقتصادنوين براي تحقق برنامه و ارايه خدمات بانکداري جامع به کارکنان چند مهارته تبديل خواهند شد.

وي به برگزاري مستمر دوره‌هاي آموزشي در بانک اقتصادنوين اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بيش از 148 هزار نفر- ساعت آموزش در بخش‌هاي مختلف بانک برگزار شد که حاکي از سرانه آموزش47 ساعته مي باشد.

مديرعامل بانک اقتصادنوين همچنين به ارايه خدمات متنوع بانکي با توجه به خواست و نياز مشتريان اشاره کرد و اظهار داشت: در اين راستا خدمات بانک در سه گروه تخصصي بانکداري شرکتي، بانکداري اختصاصي و بانکداري خرد ارايه مي‌شود که در حوزه بانکداري شرکتي بانک اقتصادنوين با تمرکز بر شناخت مشتريان به عنوان شريک تجار و معتمد مشتريان مي‌کوشد که خدمات مورد نياز اين گروه از مشتريان را در کوتاه‌ترين زمان ممکن تامين کند.

وي در تشريح عملکرد بانکداري شرکتي بانک اقتصادنوين در سال گذشته گفت: دريافت استاندارد بين‌المللي اعتماد مشتريان از اجلاس باينکس، راه‌اندازي سامانه تسويه وجوه مربوط به مبادلات بورس کالا، مديريت سامانه اعتبارسنجي شرکت مشاوره رتبه‌بندي ايران، عامليت پرداخت تسهيلات از محل صندوق توسعه ملي و ايجاد زير ساخت فروش متقاطع با شرکت‌هاي تابعه از جمله شرکت بيمه نوين و شرکت تامين سرمايه نوين اشاره کرد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين در گزارش خود به سهامداران به عملکرد اين بانک در عرصه خدمات بين‌الملل اشاره کرد و گفت: حواله‌هاي وارده بانک اقتصادنوين در سال گذشته بيش از 4 برابر رشد کرد که نشان دهنده عملکرد مطلوب اين بانک در اين حوزه مي‌باشد، ضمن اينکه حواله صادره اين بانک نيز در مدت زمان ياد شده حدود 100 درصد افزايش داشته است.

معتمدي در خصوص عملکرد اجتماعي بانک اقتصادنوين در سال گذشته نيز گفت: افتتاح و بهره‌برداري از شش مدرسه در مناطق محروم و زلزله زده استان‌هاي آذربايجان شرقي، خوزستان و سيستان و بلوچستان، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محيط زيست، حمايت از محيط‌بانان و فعالان حامي يوزپلنگ ايراني در محل دفتر سازمان ملل متحد در ايران، برگزاري هفته جهاني پول به عنوان تنها نماينده هماهنگ کننده برنامه هفته جهاني پول در جمهوري اسلامي ايران با همکاري بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و ادارات آموزش و پرورش و شهرداري‌هاي سطح کشور و ..... از جمله اقدامات در اين بخش مي‌باشد.

در ادامه مجمع عمومي عادي ساليانه بانک اقتصادنوين، پس از قرائت گزارش حسابرس قانوني و بازرس مستقل بانک؛ صورت‌هاي مالي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1393 بانک اقتصادنوين به تصويب سهامداران رسيد. همچنين بنابر تصميم سهامداران حاضر در جلسه مجمع مقرر شد، به هر سهم بانک اقتصادنوين براي سال مالي 1393 مبلغ 220 ريال سود خالص پرداخت شود.
پس از پايان مجمع عمومي عادي ساليانه، مجمع عمومي عادي به طور فوق‌العاده اين بانک برگزار شد که در پايان بر اساس تصميم سهامداران، اعضاي هيات مديره دوره قبلي براي دو سال ديگر به عنوان هيات مديره بانک اقتصادنوين انتخاب شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: