کد خبر: ۴۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ - 14 July 2015
طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که تقاضا برای داراییهای بدون بازده ماننداین فلز ارزشمند را محدود می‌کند، 2.4 درصد نزول کرده است و نگرانیها نسبت به بحران بدهی یونان و شکاف در منطقه یورو هم تاثیری در پشتیبانی از طلا نداشته است. این فلز ارزشمند در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود و تقاضای بالایی پیدا می‌کند.
طلا در بازار جهانی پس از توافق یونان با وام دهندگانش در منطقه یورو که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را کاهش می‌دهد و معطوف شدن توجه سرمایه گذاران به زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در آمریکا، برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1156 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.1 درصد نزول کرد و به 1151 دلار رسید که پایینترین قیمت از هشتم ژوییه بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 1154 دلار در مقایسه با 1155 دلار در روز دوشنبه، معامله شد.

قیمت اخیر طلا با قیمت 1146 دلار که هفته گذشته سقوط کرده بود و پایینترین رقم در چهار ماه گذشته بود فاصله چندانی ندارد.

طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که تقاضا برای داراییهای بدون بازده ماننداین فلز ارزشمند را محدود می‌کند، 2.4 درصد نزول کرده است و نگرانیها نسبت به بحران بدهی یونان و شکاف در منطقه یورو هم تاثیری در پشتیبانی از طلا نداشته است. این فلز ارزشمند در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود و تقاضای بالایی پیدا می‌کند. اما دورنمای تحکیم سیاستهای پولی در آمریکا امسال بر قیمت این فلز سنگینی می‌کند. به این ترتیب طلا همچنان تحت تاثیر صعود دلار و دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا به روند نزولی ادامه داده است.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا جمعه گذشته در اظهاراتی که در مقابل اعضای کنگره داشت، افزایش نرخهای بهره تا پایان سال جاری میلادی را مورد تاکید قرار داد و کمیته بازار آزاد فدرال در پایان ماه جاری برای ارزیابی احیای اقتصادی نشستی را برگزار خواهد کرد.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند بر این باورند که حل بحران یونان به این کمیته آزادی اجازه می‌دهد توجه بیشتری بر پیشرفت رشد اقتصادی آمریکا داشته باشد.

شاخص دلار بلومبرگ پس از افزایش 0.6 درصدی در روز دوشنبه، تغییر چندانی در روز جاری نداشت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 15.4487 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 1034 دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با اندکی کاهش، 660 دلار معامله شد.
برچسب ها: طلا ، بازار جهانی ، ، اونس طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: