کد خبر: ۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 12 July 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اسکله کاوه با هدف افزایش حمل و نقل دو میلیون کانتینر در سال، توسعه می یابد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:  حمیدرضا مؤمنی در جریان بازدید مشاور رییس  جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات از ظرفیت های اقتصادی قشم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ظرفیت بندر و اسکله کاوه قشم با احداث چهار اسکله جدید به دو میلیون کانتینر در سال افزایش می یابد.

به گفته وی، هم اکنون در بندر کاوه قشم سه اسکله با ظرفیت پهلوگیری کشتی هایی با تناژ یکصد هزار تن فعالیت می کنند که با طرح توسعه فعالیت های دریانوردی در بنادر کاوه و سوزا، قشم به درگاه اصلی دریانوردی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در ساحل جنوبی شهر سوزا با فاصله 1.5 کیلومتر به آبخور 48 متر و در کاوه نیز با همین میزان فاصله به آبخور 28 متر می رسیم که نقش کلیدی برای پهلوگیری کشتی های پاناماکس با ظرفیت 300 هزار تن خواهد داشت.

وی با اشاره به موقعیت مناسب بنادر قشم در حوزه سرمایه گذاری گفت: 50 درصد تولید ناخالص ملی امارات از بخش دریانوردی تأمین می شود و ما می توانیم با استفاده از تجربه این کشور در جذب سرمایه گذاران بهره برداری کنیم.

مؤمنی همچنین به مسئله ذخیره‌سازی، بانک رینگ و خدمات دریایی و بندری جبل علی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد قشم با مشارکت و استفاده از تجربه بالای منطقه آزاد جبل علی می‌تواند گام مهمی را درزمینه های مختلف اقتصادی از طریق بازاریابی مناسب، بردارد.

وی با اشاره به دسترسی آسان قشم به بازارهای بین المللی و آسیای میانه و بهره برداری از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس و اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق جاده و راه آهن، از این فرصت به عنوان امتیازی برای مشارکت منطقه آزاد جبل علی در فعالیت های اقتصادی با منطقه آزاد قشم نام برد.

هیات اقتصادی امارات در سفر دو روزه خود به ایران در نشست با اکبر ترکان مشاور  رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیران مناطق آزاد قشم، چابهار و انزلی راه های سرمایه گذاری تا یک میلیارد دلاری در این مناطق را بررسی کردند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: