کد خبر: ۴۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 12 July 2015
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از اهمیت ایجاد مسیر تجاری شمال – جنوب با توجه به ظرفیت های مناطق آزاد کشور بین انزلی، قشم و چابهار شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:  اکبر ترکان با بیان این مطلب در بازدید از محل احداث پل خلیج فارس در قشم، گفت: قشم و چابهار دروازه های جنوبی تجارت کشور هستند و ایجاد مسیر تجاری جنوب به شمال از طریق مناطق آزاد قشم، چابهار و انزلی به هم افزایی ظرفیت های مناطق آزاد منجر خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری امارات در بندر آکاتائو قزاقستان گفت: با توجه به روابط جدید تجاری منطقه آزاد انزلی با بندر آکاتائو قزاقستان، ایجاد کریدور شمال - جنوب از بندر انزلی به قشم و چابهار رویکردی راهبردی برای توسعه تجاری کشور ارزیابی می شود.

به گفته دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور، سفر اخیر وی به امارات متحده و دعوت از سلمان احمد بن سلیم رییس منطقه آزاد جبل علی با هدف توسعه تعاملات و همکاری ها انجام شد و هیات اماراتی طی سفر به کشورمان و بازدید از ظرفیت های مناطق آزاد انزلی، چابهار و قشم، راه های توسعه همکاری ها را با ما بررسی کردند.

وی یادآور شد: هیات اماراتی در سفر به منطقه آزاد انزلی راه های توسعه همکاری های دریانوردی با روسیه و قراقستان و همچنین توسعه همکاری های مشترک را ارزیابی کرد.

ترکان توسعه ترانزیت در محور شمالی جنوبی بین مناطق آزاد یاد شده را از جمله دستاوردهای مهم این طرح ارزیابی کرد که می تواند نقش مهمی در ارتقاء شاخص های اقتصادی کشور داشته باشد.

وی در پایان از همکاری سرمایه گذاران اماراتی برای احداث و توسعه بنادر در مناطق آزاد کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این بازدیدها به توسعه مناسبات اقتصادی و امضای قراردادهای دوجانبه منجر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: