کد خبر: ۴۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۴ - 08 July 2015
رییس منطقه آزاد جبل علی امارات متحده عربی در بازدید از ظرفیت های اقتصادی و گردشگری قشم گفت: برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران به نتایج گفت و گوهای هسته ای کشورهایی 1 + 5 نیازی نداریم.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: سلطان احمد بن سلیم در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: با ایران از گذشته دور تا کنون روابط اقتصادی داشته ایم و اطمینان داریم که موفقیت مذاکرات هسته ای نقش مهمی در تقویت فعالیت های اقتصادی همه کشورها با ایران خواهد داشت.

وی به سفر دو روزه خود به ایران و بازدید از مناطق آزاد انزلی، چابهار و قشم اشاره کرد و گفت: طی 25 سال گذشته چندین بار به جزیره قشم سفر کرده ام اما آنچه امروز در قشم شاهد آن بودم سرزندگی مردم این منطقه در کنار فعالیت های مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری بود.

به گفته رییس منطقه آزاد جبل علی، پتانسیل های مثبت مناطق آزاد ایران نقش مهمی جهت توسعه همه جانبه فعالیت ها در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری دارند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت احیای دوباره جاده ابریشم و اقدامات مناسبی که از سوی ایران در این زمینه  انجام شده اشاره کرد و گفت: استفاده از خطوط تجاری محور شمال - جنوب ایران کلیدی ترین راهبرد برای استفاده دوباره از این راه مهم اقتصادی است. 

سلطان بن سلیم یکی از دلایل سفرش به ایران که به دعوت اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد  کشور صورت گرفته است را سهیم شدن در فرایند احیای دوباره راه ابریشم که ایران نقش موفقیت آمیزی در آن خواهد داشت، عنوان کرد.

وی تاکید کرد: به طور قطع با احیاء این مسیر، تجارت بین المللی منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و منطقه آزاد قشم در این مسیر مهم اقتصادی به دلیل ظرفیت های مختلف تجاری، صنعتی و گردشگری نقش کلیدی خواهد داشت.

سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات که مدیریت 65 بندر در آفریقا، اروپا، خاورمیانه، هند و از جمله منطقه آزاد جبل علی امارات را به عهده دارد روز چهارشنبه به اتفاق اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و اعضای هیات مدیره و معاونان این سازمان از ظرفیت های صنعتی و اقتصادی جزیره قشم از جمله اسکله کاوه، محل احداث طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و حوضچه های ساخت این پل مهم اقتصادی بازدید کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: