کد خبر: ۴۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۴ - 08 July 2015
سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات که مدیریت 65 بندر در آفریقا، اروپا، خاورمیانه، هند و از جمله منطقه آزاد جبل علی امارات را به عهده دارد از ظرفیت های منطقه آزاد قشم بازدید کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:  در این بازدید که اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به عنوان دعوت کننده این هیئت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند راهکارهای توسعه همکاری ها میان مناطق آزاد ایران به ویژه منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت. 
هیئت اماراتی به ریاست سلطان بن سلیم در این سفر از اسکله کاوه و طرح جامع ارتباطی پل خلیج فارس بازدید کردند.
این هیئت اماراتی دیروز از مناطق آزاد انزلی و چابهار بازدید کردند و با ظرفیت های زیرساختی این مناطق آشنا شدند.
همکاری دو طرف برای ترانزیت کالا از منطقه آزاد و بندر جبل علی و از طریق بنادر ایران، به ویژه بندر و منطقه آزاد چابهار، به افغانستان و کشورهای آسیای میانه، مشارکت در احداث بندر کاسپین در انزلی و توسعه بندر کاوه در قشم در این بازدید به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات در جزیره قشم با اشاره به اهمیت بنادر موجود در قشم و چابهار گفت: ایران راه رسیدن خلیج فارس به چین و آسیای میانه است. 
این مقام ارشد اماراتی تصریح کرد: فرصت های بی نظیر گردشگری در جزیره قشم فراهم است که باید سرمایه گذاران توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. 
وی تاکید کرد: مراودات تجاری ایران و امارات همواره فارغ از تحریم های موجود ادامه داشته و قطعا با وضعیت موجود این روند همکاری ها گسترش خواهد یافت.  
هم چنین اکبر ترکان مشاور رییس جمهور امروز در جزیره قشم گفت: توسعه منطقه آزاد قشم از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: سرمایه گذاری در بنادر دو منطقه آزاد قشم و چابهار اهمیت زیادی دارد، زیرا این دو منطقه دروازه کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شوند.
حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: با تکمیل پل خلیج فارس و اتصال قشم به سرزمین اصلی، هند به وسیله قشم، به کریدور شمال به جنوب متصل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی روزهای گذشته نیز گفته بود در صورت رفع بزرگترین مشکل این پروژه، قادر هستیم پل خلیج فارس را دو ساله به پایان برسانیم.
سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات پس از سه سفر فشرده به انزلی، چابهار و قشم امروز (چهارشنبه) جزیره قشم را به مقصد دبی ترک کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: