کد خبر: ۴۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 05 July 2015
جهانگیر مجیدی اعلام کرد: فرآیند تحویل زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری در قشم آسان و کوتاه می شود و از زمین های واگذار شده در دوره های قبل که تاکنون هیچگونه ساخت و سازی در آنها صورت نگرفته نیز با هدف واگذاری به سرمایه گذاران واقعی، خلع ید خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم از آسان سازی فرآیند واگذاری سوله های غیر فعال به سرمایه گذاران جدید هم به عنوان دیگر رویکردهای این اداره کل برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران نام برد.

وی از پرورش ماهی در قفس به عنوان یک فرآیند جدید علمی، پرورش میگو، تولید غذای آبزیان، تکثیر و پرورش لارو میگو و بچه ماهی و ساماندهی و تنظیم صید آزاد به عنوان دیگر برنامه های مهم حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی در این جزیره یاد کرد.

به گفته مجیدی، سازمان منطقه آزاد به عنوان مقام عالی حاکمیتی قشم، تامین زیرساخت های مهم حوزه صنعت از جمله آب، برق و گاز صنایع را با هدف تقویت حوزه صنعت در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: برای ارائه هرچه بهتر خدمات به سرمایه گذاران و کاهش هزینه های تولید، موضوع عملیاتی شدن طرح گازکشی به شهرک صنعتی طولا و گازی کردن سوخت صنایع پرمصرف قشم با هدف کاهش مصرف گازوییل نیز به صورت ویژه پیگیری می شود.

 او در ادامه گفت: ایجاد شهرک های صنعتی کوچک با مساحت های 5 تا 10 هکتار برای صنایع کوچک و راه اندازی شهرک صنعتی کارگاهی با کارگاه های حدود 300 تا 500 متر مربعی نیز با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار سال جاری سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.

مجیدی در پایان از برنامه آموزش نیروها در زمینه فعالیت های مختلف صنعتی به عنوان دیگر برنامه های این سازمان برای تقویت اقتصاد مردم جزیره و کارآمد کردن بومیان در حوزه فعالیت های صنعتی در این منطقه نام برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: