کد خبر: ۴۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴ - 01 July 2015
مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با انجام مطالعات و اجرای پروژه های توانمندسازی آژانس «جایکا»ی ژاپن (JICA)، در غرب جزیره، شاهد رونق این بخش و رشد متوازن آن با سایر مناطق خواهیم بود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: سعید بنی عامریان در نشست با کارشناسان شرکت جایکا، بیان کرد: طرح جامع توسعه پایدار جامعه محور در جزیره قشم با اولویت حوزه محیط زیست و با هدف توسعه متوازن جزیره، بهره مندی جوامع محلی غرب جزیره از توسعه پایدار و حذف شکاف اجتماعی و اقتصادی در این بخش اجرا می شود.

وی اعلام کرد: این مطالعات و اقدامات در چهار بخش گردشگری، شیلات، فاضلاب و مدیریت پسماند جامد به مدت سه سال از آبان ماه امسال آغاز می شود.

بنی عامریان یادآور شد: این موسسه کمک ها و فعالیت های خود را در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه پیگیری و حدود 40 سال است که در ایران می کند.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرارداد همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و این آژانس هفته گذشته نهایی شده و بسترها به منظور اجرای این طرح در حال فراهم شدن است.

وی بیان داشت: عمده کمک های آژانش جایکا در قالب آموزش به کارشناسان و یا انتقال دانش فنی و یا فناوری صورت می گیرد.

لازم به ذکر است آژانس همکاری های بین المللی ایران و ژاپن (جایکا) خرداد ماه سال جاری تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد قشم با محوریت "طرح جامع توسعه پایدار جزیره قشم با رویکرد جزیره اکو" به امضاء رساند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: