کد خبر: ۴۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 30 June 2015
با آنکه دستگاه های خودپرداز دیروز عصر باز شد، بسیاری از سالمندانی که از کارت های اعتباری استفاده نمی کنند، نتوانستند دستمزدهای خود را برداشت کنند.
وزارت داریی یونان دستور بازگشایی یکهزار شعبه بانک را از فردا چهارشنبه و طی سه روز آینده برای دریافت حقوق بازنشستگان این کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، دیگر بانک های این کشور تا ششم ژوییه (15 تیر) بر اساس دستور نخست وزیری برای کنترل برداشت پول و جلوگیری از ورشکستگی کامل نظام بانکداری تعطیل خواهند ماند. 

با آنکه دستگاه های خودپرداز دیروز عصر باز شد، بسیاری از سالمندانی که از کارت های اعتباری استفاده نمی کنند، نتوانستند دستمزدهای خود را برداشت کنند. 

مستمری بگیران هر کدام می توانند این هفته 120 یورو از حساب خود بردارند.

وزارت دارایی یونان تاکید کرد که پس اندازهای مردم این کشور در حساب ها بعد از همه پرسی روز یکشنبه (14 تیر) برای تایید شرایط بازپرداخت بدهی های این کشور به وام دهندگان بین المللی باقی خواهد ماند.

در پی شکست مذاکرات دولت 'آلکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان با وام دهندگان بین المللی برای تغییر شرایط بازپرداخت بدهی های این کشور، بانک مرکزی اروپا از اختصاص ندادن اعتبار بیشتر به یونان برای حمایت از بانک های این کشور خبر داد. 

آتن نیز برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها اعلام کرد بانک ها و بازار بورس و اوراق بهادار، تمام این هفته تعطیل خواهند بود و برداشت روزانه از دستگاه های خودپرداز به 60 یورو در روز محدود می شود. انتظار می رود محدودیت برداشت تا چند ماه ادامه یابد. 

یونان از اول هفته جاری شاهد صف های طولانی مقابل دستگاه های خودپرداز و جایگاه های فروش بنزین، بوده است.

دولت های پیاپی آتن از سال 2010 به بعد در ازای دریافت 240 میلیارد یورو وام، وعده اجرای اصلاحات اقتصادی بنیادین و کاهش شدید هزینه ها را دادند، اما تدابیر ریاضتی انجام شده نرخ رشد اقتصادی را کاهش داده و به بیکاری عمده منجر شده است.

دولت فعلی یونان در ژانویه 2015 (دی/بهمن 1393) با وعده پایان دادن به این تدابیر ریاضتی به قدرت رسید. 

تمرکز این دولت بر مبارزه با فساد، بازسازی بخش دولتی و بهبود نظام پرداخت مالیات بوده است.
مذاکرات یونان و اتحادیه اروپا برای تغییر شیوه بازپرداخت بدهی هایش و کاستن از تدابیر ریاضتی، جمعه گذشته (5 تیر) به پذیرش پیشنهاد توسط آتن در نشست سران اتحادیه اروپا منجر شد. 

با این حال 'آلکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان شنبه گذشته (6 تیر) اعلام کرد این پیشنهاد بعد از انجام همه پرسی از مردم این کشور در یکشنبه هفته آینده (14 تیر) قابل اجراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: