کد خبر: ۴۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 29 June 2015
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش ١١٨ درصدی ترانزیت مواد نفتی از بندر انزلی طی بهار امسال خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: سید علی نعیمی اظهار کرد :ترانزیت مواد نفتی طی بهار پارسال، چهار هزار و ٩١١ تن و در مدت مشابه امسال ١٠ هزار و ٧١٩ تن بود.

وی با بیان این که پارسال واردات مواد نفتی به بندر را نداشتیم، اضافه کرد : با واردات سه هزار و ٦٥٨ تن مواد نفتی، شاهد افزایش صددرصدی واردات مواد نفتی به بندر انزلی هستیم.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ مبدأ مواد نفتی از ترکمنستان است که بخشی به مصرف داخلی و بخشی از طریق پیرانشهر به عراق ترانزیت می شود.

نعیمی کل تخلیه و بارگیری کالای صورت گرفته طی بهار امسال ٤٠٤ هزار و ٨٢٥ تن عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن بندر انزلی در داخل شهر، به منظور تامین سلامت مردم، تخلیه برخی کالاهای فله که ممکن است با وزش باد برای مردم مشکل ایجاد کند، متوقف شده که همین میزان صادرات از این بندر را کاهش داده است .

وی با اشاره به رشد هفت درصدی بارگیری کالای ترانزیتی غیرنفتی به کشتی افزود: این کالاهای ترانزیتی شامل آهن آلات از امارات به قزاقستان ، آهن آلات از ترکیه به قزاقستان ، خودرو از امارات به قزاقستان و روسیه و کالاهای کانتینری از امارات و ترکیه برای قزاقستان و روسیه بوده است.

نعیمی مقدار کالای صادراتی امسال از بندرگاه انزلی را ٢٧ هزار تن عمدتا شامل مصالح ساختمانی ، کانتینری خرما کشمش ، مواد شیمیایی ، لوازم یدکی ، آهن آلات ، کالاهای سوپرمارکتی و مواد معدنی ، میوه تره بار، خشکبار ، لاستیک و پلاستیک ، لوازم خانگی و پارچه عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: در این مدت ١٦٨ فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گرفت و ١٧ هزار و ٢٩٧ دستگاه کامیون و تریلی نیز بارگیری کردند.

بندر انزلی با ١٠ پست اسکله ظرفیت واقعی ١٠ میلیون تن و اسمی ١٧ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال را داراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: