کد خبر: ۴۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 29 June 2015
مدیر نیروگاه تولید آب و برق قشم مپنا از توزیع آب تولید شده رایگان این شرکت به دارندگان تانکر آب رسان در این جزیره خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: توزیع آب رایگان در جزیره قشم آغاز شد به گزارش فرینا، علی اشرف کرمی گفت: در چارچوب این طرح تاکنون سه هزار و 500 متر مکعب آب تولید شده این شرکت وارد شبکه روستایی شده و افزون بر پنج هزار متر مکعب نیز توسط تانکرهای آبرسان در حال بارگیری است.

وی ادامه داد: شرکت مپنا از دوم تیر تولید آب شیرین را برای دومین بار آغاز کرد که به دلیل شکستگی خطوط آب و فاضلاب روستایی، انتقال آب به روستاها و مخازن شبکه متوقف شد.

کرمی گفت: هم اکنون به رغم توزیع رایگان آب از طریق انتقال آن با تانکرها، مابقی تولید آب این شرکت نیز به دریا ریخته می شود تا خللی در انجام مراحل تولید آب ایجاد نشود.

مدیر نیروگاه تولید آب و برق مپنا در قشم افزود: از ابتدای آبگیری تانکرها تاکنون 740 تانکر پنج متر مکعبی و 47 تانکر 30 متر مکعبی آب رایگان از این شرکت دریافت کرده اند.

وی با ابراز خرسندی از در اختیار گذاشتن آب در یکی از گرمترین ماه های سال در قشم، اضافه کرد: امیدواریم با رفع نقص هر چه سریعتر شبکه آب و فاضلاب روستایی شاهد بهره مندی روستاها از آب لوله کشی باشیم.

کرمی اظهار کرد: متاسفانه عمر شبکه آب و فاضلاب جزیره بین هفت تا 10 سال است که تزریق نشدن آب به این شبکه در سال های گذشته علاوه بر مستهلک کردن لوله ها، عیب یابی مسیر لوله ها را نیز به تاخیر انداخته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تحویل گاز تصفیه شده از سوی پالایشگاه به این شرکت، بتوان هر چه سریعتر و بهتر نسبت به تولید آب با تمام ظرفیت با هدف انتقال آن از طریق شبکه به خانه های مردم روستایی اقدام کرد.

تامین آب آشامیدنی برای ساکنان جزیره قشم یکی از مشکلات و دغدغه های دیرین این منطقه به شمار می رود.

با تغییر مدیریتی در سازمان منطقه آزاد قشم و روی کار آمدن حمیدرضا مومنی مدیرعامل جدید این سازمان، روند اجرای طرح های خدمات رسانی در این عرصه با هدف حل بنیادین مشکلات موجود شتاب گرفته و وی وعده داده است که تا 6 ماه دیگر مشکلات این حوزه حل می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: