کد خبر: ۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 29 June 2015
این موسسه با 56 سهام‌دار از جمله حدود 31 کشور عضو، تامین مالی مستقیم و همکاری با دیگر تامین‌کنندگان مالی به منظور حمایت از تجارت بر اساس اصول شریعت اسلامی را توسعه می‌هد.

بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛  با موافقت مجمع عمومی موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری با افزایش سهام ایران، تهران با پرداخت 85 میلیون دلار به سومین سهام‌دار بزرگ این موسسه تبدیل می‌شود.

به گزارش رویترز، درحالی‌که ایران برای کاهش احتمالی تحریم‌ها علیه تجارت خارجی‌اش آماده می‌شود، تهران در نظر دارد تا سهام خود را در موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری افزایش دهد و به سومین سهام‌دار بزرگ این موسسه تبدیل شود.

موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی که در جده مستقر است، تامین مالی اسلامی در تجارت را ترویج می‌دهد و از اصول اسلامی نظیر ممنوعیت پرداخت بهره پیروی می‌کند. این موسسه با 56 سهام‌دار از جمله حدود 31 کشور عضو، تامین مالی مستقیم و همکاری با دیگر تامین‌کنندگان مالی به منظور حمایت از تجارت بر اساس اصول شریعت اسلامی را توسعه می‌هد.

ایفای نقش بزرگ‌تری در موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری می‌تواند به ایران در بازسازی روابط تجاری بین‌المللی‌اش در صورت برداشته شدن تحریم‌ها کمک خواهد کرد. این امر به پیشرفت مذاکرات و حصول توافق نهایی میان ایران و غرب در مورد برنامه هسته‌ای این کشور بستگی دارد.

در نشست سالانه مجمع عمومی موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری که این ماه برگزار شد با افزایش تعداد سهام ایران به 8500 سهم موافقت کرد. بر اساس گزارش سالانه این مجمع، هر سهم 10 هزار دلار ارزش دارد و این به معنای پرداخت 85 میلیون دلار از سوی ایران برای افزایش سهامش است.

در پایان سال 2013، سهم ایران تنها 1.92 میلیون دلار بود که بر این اساس این کشور در جایگاه 22 سهامداران پس از بنگلادش، جلوتر از بحرین قرار می‌گرفت.

در حال حاضر، بانک توسعه اسلامی بیشترین سهام به ارزش 266 میلیون دلار را در این موسسه در اختیار دارد. پس از آن عربستان با 120 میلیون دلار سهام قرار دارد. ارزش کل سرمایه پرداخت شده موسسه بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری بالغ بر 701.9 میلیون دلار است.

بر اساس قطعنامه مجمع عمومی موسسه بین المللی اسلامی تامین مالی تجاری، ایران در قالب 3 قسط مساوی و متوالی سهام خود را در این موسسه افزایش خواهد داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: