کد خبر: ۴۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 24 June 2015
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(فناوری)؛  یک شرکت ایتالیایی اولین تایرهای دوچرخه ساخته شده با استفاده ازنانو پلاکت های گرافن را به بازارعرضه کرد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این تایرها نسبت به تایرهای دیگر ازاستحکام بالاتری برخوردار است و دربرابر پنچرشدن مقاوت بالایی دارد.

این شرکت ایتالیایی تایرهای خود را در سه اندازه مختلف 46، 60 و 84 میلیمتر تولید کرده است، در ساخت این تایرها از نانوپلاکت های گرافنی استفاده شده است.

طی سال های اخیر این شرکت به سرعت از یک شرکت تولیدکننده سنتی به یک شرکت فناور فعال در بخش فناوری بالا تبدیل شده است، گرافن های مورد استفاده در این محصول موجب افزایش استحکام، انعطاف پذیری و سختی تایرها می شود.

گرافن های مورد استفاده در این تایرها موجب پخش شدن گرما ( کاهش 15 تا 30 درجه دما در تایر) می شود که این عامل در شیب ها از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین سختی تایر بیش از 50 درصد افزایش می یابد که این موضوع موجب کاهش دفعات پنچرشدن تایر می شود.

وزن یک جفت تایر 1250گرم بوده و محدوده قیمت آن بین 1450 تا 1850 یورو است.

شرکت های موزر و فاندریست از این تایرهای جدید درمسابقات دوچرخه سواری حرفه ای Giro d’Italia استفاده کردند، این شرکت فناور در نظر دارد در سپتامبر 2015 نیز تایرهای لوله ای مبتنی بر گرافن را تجاری سازی کند، تایرهای لوله ای فاقد تیوب بوده و برای استفاده در نواحی ناهموار مناسب است. 

این تایرها کمتر در معرض پنچر شدن قرار می گیرند، سرعت حرکت دوچرخه با تایرهای گرافنی به شکل قابل توجهی افزایش می یابد، برای این که دوچرخه با تایر نرمال بتواند با سرعت 40 کیلومتردر ساعت حرکت کند گشتاور 23 تا 29 نیوتن متر لازم است در حالی که در این تایرهای گرافنی با 16.8 نیوتن متر می توان به همین سرعت رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: