کد خبر: ۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - 20 June 2015
سابقه تاسیس بانک صنعت و بازرگانی چین به سال 1984 میلادی باز می گردد و در همین زمان کوتاه به لطف حمایت های دولت و شاخص های رو به رشد اقتصادی در کشور چین به بزرگترین بانک جهان مبدل شده است.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(بانک و بیمه)؛ آیا بزرگترین بانک جهان را می شناسید؟ برای ارائه پاسخ به این سوال ممکن است ذهن شما سراغ کشورهای متمول اروپایی چون سوئیس و یا صنعتی موفق چون آلمان برود؛ شاید هم به قاره آمریکا بروید و در نظام سرمایه داری ایالات متحده بدنبال بزرگترین بانک جهان باشید. اما به هیچ عنوان نیازی به این ماجراجویی ها نیست، بلکه کافی است در همین قاره آسیا بدنبال شماره یک بانک های جهان باشید. خوب معما تقریبا حل شد زیرا در آسیا هیچ کشوری به اندازه چینی ها این روزها در اقتصاد حال و هوای خوبی ندارد.

بانک صنعت و بازرگانی چین از منظر میزان سود و ارزش بازار سرمایه برترین بانک جهان است. این بانک در واقع یکی از بانک های بزرگ دولتی در کشور چین است که تعداد آنها به عدد 4 می رسد. سایر بانک های بزرگ دولتی چین عبارتند از بانک کشاورزی، بانک سازندگی و بانک چین.

سابقه تاسیس بانک صنعت و بازرگانی چین به سال 1984 میلادی باز می گردد و در همین زمان کوتاه به لطف حمایت های دولت و شاخص های رو به رشد اقتصادی در کشور چین به بزرگترین بانک جهان مبدل شده است. این بانک در حدود 500 هزار کارمند در شعب خود در استخدام دارد.
بر اساس آخرین اطلاعات منتشره میزان دارایی های بانک مذکور برابر با 3.062 تریلیون دلار اعلام شده است. سود خالص بانک صنعت و بازرگانی چین در نیمه نخست سال گذشته میلادی برابر با 148.4 میلیارد دلار بوده است که نمایانگر رشد 7.2 درصد است.
به نظر می رسد جایگاه بانک صنعت و بازرگانی چین برای سایر رقبا دست نیافتنی باشد زیرا در شرایطی که بسیاری نقاط جهان با چالش های اقتصادی مواجه هستند چین به لطف شاخص مثبت صادرات خود کماکان در مسیر ثبات اقتصادی و بهبود شرایط حرکت می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: