کد خبر: ۴۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - 18 June 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از حضور سرمایه گذاران اماراتی برای فعالیت در این منطقه استقبال می شود.
حامدعلی مبارکی که به منظور شرکت در همایش «سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران» به امارات سفر کرده است، با اشاره به روابط دیرینه ایرانیان و ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس، بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی ایران و امارات تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درباره مهم ترین امتیازات و تسهیلات قانونی در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار، گفت: این تسهیلات شامل امکان فعالیت سرمایه گذاران ایرانی و خارجی به هر میزان، تضمین سرمایه گذاری های خارجی در منطقه آزاد براساس قانون، آزادی ورود و خروج سرمایه و سود حاصله از فعالیت های اقتصادی و معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارائی ها می باشد.

مباركي افزود: ورود آزاد و بدون عوارض گمرکی ماشین آلات، قطعات یدکی و وسایل نقلیه سرمایه ای و نیز مواد اولیه و مصالح ساختمانی برای احداث واحدهای تولیدی، تجاری، خدماتی، مسکونی و فعالیت های زیربنایی، امکان استفاده از نیروی انسانی متخصص در منطقه، وجود مقررات قابل انعطاف و مجاز بودن ورود و تخلیه کالا به منظور ترانزیت خارجی، از دیگر تسهیلات ارایه شده به سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار است.

 وي ویژگی های جغرافیایی منطقه آزاد چابهار را قرار گرفتن در کنار آبراه های بین المللی به عنوان مهم ترین بندر ایرانی خارج از حوزه خلیج فارس و نیز نزدیک ترین مسیر به کشورهای آسیای میانه برای ترانزیت کالا با قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ در اسکله های موجود، عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تاکنون ده ها شرکت اروپایی، چینی، عمانی و کره ای به طور فعال در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

مبارکی، حضور در همایش «سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران» به میزبانی شورای بازرگانی ایرانیان در دبی را فرصت مناسبی جهت معرفی منطقه آزاد چابهار با هدف جذب سرمایه گذاران اماراتی، توصیف کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: