کد خبر: ۴۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 16 June 2015
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد افزود: باید قبول کنیم نظام پولي و بانکي کشور بدون اشکال نيست لذا مشکلات اقتصادي کشور بايد به طور عميق بررسي و نظام پولي ساماندهي شود، ، اما نبايد تمامی مشکلات را از جانب نظام پولي و بانکي کشور بدانیم.
طي مراسمي با حضور دکتر نتاج مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، حسين اسلامي به عنوان مديرکل جديد امور شعب استان خراسان شمالي منصوب شد.   

دکتر نتاج – مدیر عامل بانک - در این مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين بانک، بر ضرورت پرهیز از ربا تاکید کرد و اظهار داشت: دوري از ربا به ويژه در حوزه هاي پولي و مالي به طور جدي بايد مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گيرد و از آنجا که همه در معرض خطر قرار دارند بايد مراقبت هاي لازم پیش از بروز چنين آسيبي صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: لغزش و آلودگی ربا فقط بانک ها و موسسات پولی و بانکی را تهدید نمی کند بلکه همه بخش های اقتصادی ممکن است در معرض ربا باشند.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد افزود: باید قبول کنیم نظام پولي و بانکي کشور بدون اشکال نيست لذا مشکلات اقتصادي کشور بايد به طور عميق بررسي و نظام پولي ساماندهي شود، ، اما نبايد تمامی مشکلات را از جانب نظام پولي و بانکي کشور بدانیم.

دکتر نتاج با بيان اينکه سپرده هاي مردم بايد به صورت صحيح در بانک ها به کار گیری شود، ابراز داشت: فعاليت های بانک ها نبايد به گونه اي باشد که صورت هاي مالي با زيان بسته شود چرا که اين اقدام خلاف امانت داري است و کسي حق ندارد سپرده هاي مردم را با زيان مواجه و حق سپرده گذاران را ضايع کند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بانک مرکزي در حال کاهش بهاي تمام شده پول در موسسات پولي و بانکي کشور با شيب ملايم است اما عده ای انتظار دارند این کار با شيب تندتري صورت پذیرد تا در نهایت به 10 تا 15 درصد برسد اين افراد احتمالاً همان کساني هستند که مي خواهند ضعف هاي کارکردي ساير متغيرهاي اقتصادي را متوجه بانک ها بدانند که البته بايد ديدگاه آن ها اصلاح شود و واقع گرایانه تر به موضوعات توجه شود.

دکتر نتاج با اشاره به مذاکرات هسته اي، گفت: در صورت امضای توافق نامه هسته اي و آزادسازي منابع پولي خارج از کشور اگر بخش عمده این منابع را صرف واردات کالاها و مواد مصرفي به کشور کنیم نه تنها مشکلات اقتصادی مرتفع نشده بلکه سبب تشديد آن ها نیز مي شود، از اینرو بايد تلاش کنيم تا کالاهای مصرفي را داخل کشور توليد کنيم، چرا که امکانات آن مهياست و صرفا نياز به اراده و تخصيص بهينه منابع دارد.

مدير عامل بانک مهر اقتصاد در ادامه با اشاره به اينکه خصوصي سازي به معناي مشارکت دادن اکثریت مردم در اقتصاد ملی است، تصريح کرد: ورود بانک مهر اقتصاد به بورس و واگذاری سهام آن مصداق خصوصي سازي صحيح است که تا کنون توانسته 170 هزار سهامدار در کشور را وارد این بانک کند.

در ادامه، حسین اسلامی - مديرکل جديد شعب استان خراسان شمالي- نيز با تشریح برنامه های خود، گفت: برنامه ها و اقدامات گسترده اي را براي پيشبرد اهداف بانک در نظر داريم که امیدواریم با تلاش و همیاری تمامی کارکنان هرچه سريعتر به آن ها دست یابیم.

در پايان اين مراسم از خدمات محمد سنچولي مديرکل سابق امور شعب خراسان شمالي پس از 40 ماه فعاليت تقدير شد و حسين اسلامي به سمت مدير کلی شعب استان منصوب گردید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: