کد خبر: ۴۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 16 June 2015
بر اساس اطلاعات کسب شده از منابع محلی، دامپزشکی در حد فاصل بابل به قائم شهر درحال معدوم سازی خانه به خانه مرغ روستائیان برای جلوگیری از شیوع این بیماری به سایر مناطق است.
 دبیر انجمن مرغ داران کشور با تایید شیوع آنفلوآنزای مرغی در شمال کشور گفت: این بیماری از سمت پاکستان و از طریق وزش باد‌های شدید به مناطقی از گلستان و مازندران آمده اما کنترل شده است.

به گزارش  تسنیم، مسئولان سازمان دامپزشکی در تلاش برای جلوگیری از گسترش آنفلوآنزای مرغی در مناطق شمالی کشور هستند.

بر اساس اطلاعات کسب شده از منابع محلی، دامپزشکی در حد فاصل بابل به قائم شهر درحال معدوم سازی خانه به خانه مرغ روستائیان برای جلوگیری از شیوع این بیماری به سایر مناطق است.

جمال الدین جاویدی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این باره به تسنیم گفت: در این ارتباط باید دفتر طیور و روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: اکنون آمادگی پاسخ گویی به این موضوع را ندارم ولی احتمال دارد که برای بررسی موضوع به مناطق مورد نظر شما بروم.

فرهمند صالح نیا معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این ارتباط به تسنیم پاسخ داد که موضوع شیوع آنفلوآنزای پرندگان اصلا به حوزه فعالیت وی مربوط نیست.
در حالی که هیچ یک از منابع دولتی ایران تاکنون شیوع این بیماری در ایران را تایید نکرده اند سازمان جهانی بهداشت حیوانات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزارت جهاد کشاورزی ایران از شیوع آنفلوآنزای مرغی در یکی از روستاهای مازندران خبر داده است.

*تمام مرغ‌های دو مرغداری مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان معدوم شد
اما دبیر انجمن مرغ داران کشور در این ارتباط در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: آنفلوآنزای مرغی از سمت پاکستان و از طریق وزش باد‌های شدید به مناطقی از گلستان و مازندارن آمده اما این بیماری کنترل شده است.

محمد یوسفی با بیان اینکه این بیماری دو مرغداری صنعتی را در شمال کشور درگیر کرده است، گفت: تمام مرغ‌های این دو مرغداری برای جلوگیری از شیوع بیماری معدوم شد.

یوسفی با اشاره به اینکه تلفات این بیماری در حد ناچیری بوده است ،ادامه داد:  نگرانی از بابت تامین مرغ مورد نیاز مردم و شیوع این بیماری به سایر مناطق وجود ندارد زیرا دامپزشکی به شدت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری حد فاصل گلستان و مازندران اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بیماری که در یکی از روستاهای مازندران تلفات داده آنفلوآنزا نبوده و مربوط به نیوکاسل و برونشیت است.

یوسفی در پایان گفت: بنا بر تشخیص دامپزشکان بیماری حاصل شده در حد فاصل گلستان و مازندران تنها آنفلوآنزای مرغی نبوده بلکه کمپلکسی از آنفلوآنزا، نیوکاسل و برونشیت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: