کد خبر: ۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 14 June 2015
مشاور رییس جمهور جذب سرمایه گذاران برای توسعه مناطق آزاد را یک راهبرد اساسی در برنامه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در حاشیه برگزاری همایش "جایگاه مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران" در دبی گفت: سیاست دولت بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.

ترکان اظهار داشت: ایران خواهان تقویت و گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد با تمامی کشورهای منطقه از جمله امارات است .

وی در جریان این همایش با توضیح توانایی "منطقه آزاد اروند" در بخش صنعتی و گردشگری برای جذب سرمایه گذاران افزود: احیای جزیره مینو، ایجاد واحدهای صنعتی و ساخت شهرک های جدید مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله طرح های توسعه منطقه آزاد اروند است .

ترکان اضافه کرد: در بخش های صنایع پتروشیمی، شیمیایی و واحدهای غذایی نیز سرمایه گذاران استقبال خوبی در منطقه آزاد اروند داشته اند .

مشاور رییس جمهور گفت: منطقه آزاد اروند از ویژگی هایی همچون حمل و نقل کلان کالا بوسیله قطار، کشتی، کامیون و هواپیما برخوردار بوده و همزمان در همجواری با کشورهای عراق و کویت قرار دارد.
محمدرضا فیاض سفیرجمهوری اسلامی ایران در مراسم گشایش این همایش، طرح های توسعه مناطق آزاد کشورمان را یک راهبرد پایدار توصیف کرد.

سفیر کشورمان گفت: می توان مناطق آزاد ایران را به دروازه های صادرات و واردات به منطقه به ویژه کشورهای همجوار در جنوب خلیج فارس تبدیل کرد.

همایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به همت سفارت جمهوری اسلامی در ابوظبی و شورای بازرگانی ایرانیان دبی و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با هدف معرفی جذب سرمایه گذاری در این مناطق، در دبی برگزار شد.

در این همایش علاوه بر اکبر ترکان، محمدرضا فیاض سفیر ایران و تعداد زیادی از بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد چابهار و اروند حضور داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: