کد خبر: ۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 14 June 2015
در این رژیم مردم پول های خود را پس انداز می کنند و تزریق این نقدینگی به بازار خرید و فروش مسکن سبب خروج این بازار از رکود خواهد شد، هرچند تزریق پول به این بخش بر نرخ تورم بی تاثیر خواهد بود.
 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: رژیم پس انداز صندوق خانه اولی ها که سقف تسهیلات مسکن را تا 80 میلیون تومان افزایش داد در بلند و میان مدت تاثیری بر نرخ تورم ندارد.

حامد مظاهریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این رژیم مردم پول های خود را پس انداز می کنند و تزریق این نقدینگی به بازار خرید و فروش مسکن سبب خروج این بازار از رکود خواهد شد، هرچند تزریق پول به این بخش بر نرخ تورم بی تاثیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این تسهیلات ممکن است در کوتاه مدت بر نرخ تورم تاثیرگذار باشد، اما در بازه زمانی بلندمدت تاثیری بر نرخ تورم نخواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت بازار مسکن، اظهار داشت: رصد بازار خرید و فروش نشان از ثبات قیمت ها دارد و به نظر می رسد در سال جاری افزایش قیمت در مسکن را نخواهیم داشت، اما ممکن است با رونق تدریجی بازار، قیمت مسکن نیز کمتر از نرخ تورم با افزایش کمی مواجه شود.

مظاهریان یادآور شد: هرچند با بررسی دقیق وضعیت بازار در نیمه دوم سال جاری بهتر می توان در این خصوص اظهار نظر کرد، اما هم اکنون قیمت ها در بازار مسکن به ثبات رسیده است.

برابر دستورالعمل بانک مسکن، صندوق پس انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی ها با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می شود که سقف آن در تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای 20 هزار نفر) 40 میلیون تومان است. 

حداقل متوسط موجودی برای وام 80 میلیون تومانی، 13 میلیون و 500 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه، برای وام 60 میلیون تومانی، 10 میلیون تومان در هر دوره 6ماهه و برای وام 40 میلیون تومانی، 6 میلیون و 700 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه است. 

مطابق دستورالعمل بانک مسکن نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس انداز مسکن یکم)، 14 درصد و زمان بازپرداخت آن 12 سال (144 ماه) پیش بینی شده است. 

همچنین این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان متأهل و یا سرپرست خانوار تعلق می گیرد و سرپرست خانوار در این دستورالعمل شامل افرادی که همسر آنان فوت شده و یا از همسر خود جدا شده اند و سرپرستی یا حضانت فرزند یا فرزندان خود را برعهده دارند، می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: