کد خبر: ۴۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۳ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان در دو ماهه ابتدای امسال خبر داد. ب
ابراهیم ایدنی در نشستی به بیان گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در دو ماهه نخست سال ۹۴ پرداخت و اظهار داشت: در این مدت، در مجموع ۱۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان طی این مدت، ۸ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۳ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۷ هزار و ۶۹ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت ۱۳۴ هزار و ۲۷۵ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد ۱۶۶ درصدی و همچنین صادرات یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۳۵۴ تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گفته ایدنی، طی این مدت ۲۱۹ هزار و ۷۵۳ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که کاهش ۴۵ درصدی داشته است. این مقام مسئول  و حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه مواد را ۳ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۱۵ تن عنوان کرد.

وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها را افزون بر ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۷۶ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ۱۷ درصد رشد داشته است. وی حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی طی دو ماه نخست سال جاری را ۶۷۶ هزار و ۴۴۴ تن عنوان کرد و از صادرات ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۰۷ تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی سال گذشته، خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین بیش از یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۶۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۱۰ درصدی است. وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، بالغ بر ۲۹۱ هزار تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد که رشد ۲۶ درصدی در این بخش از فعالیت های تجاری برا شاهد بودیم.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را ۴ هزار و ۴۷۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۷۱۷ فروند شناور بالای هزار تن(رشد ۴ درصدی) و ۳ هزار و ۷۵۷ فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزارتن(رشد ۱۸ درصدی) وزن داشته اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها در بنادر تجاری این استان طی سال گذشته، گفت: پهلوگیری کشتی ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۲۵۴ هزار و ۱۳۸ TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که این بخش از عملیات بندری، ۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت:  ۵ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۲۵۰ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چندمنظوره این استان طی مدت یاد شده، به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

بیش از ۷۲ بندر بزرگ و کوچک با راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مدیریت می شود که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان محسوب می شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: