کد خبر: ۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
معاون اقتصادی و بودجه وزیر راه و شهرسازی برقی کردن راه آهن تهران- مشهد را نیازمند شش هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: مقدمات کار این طرح انجام شده و قدم های خوبی برداشته شده است.
امیر امینی که در راس هیئتی برای بررسی پروژه های راه و ترابری شرق استان سمنان به شاهرود و میامی سفر کرده است صبح پنجشنبه در بازدید از تقاطع غیر همسطح میامی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه راه سازی در این استان در حال اجراست خاطرنشان کرد: از این میزان ۶۶۰ کیلومتر مربوط به راه های اصلی است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت راه های مواصلاتی استان سمنان از نظر حمل و نقل اقتصادی و سفرهای زیارتی تصریح کرد: از اعتبارات ملی حدود ۱۵ طرح و ۲۶ قرارداد در استان در زمینه احداث بزرگراه، راه اصلی، تقاطع غیر همسطح و ایمن سازی حمل و نقل  تعریف شده است.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به راه های استان سمنان
معاون اقتصادی و بودجه وزیر راه و شهرسازی، رقم اعتبار ملی اختصاص داده شده به استان سمنان را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ظرفیت های دیگری هم در قانون بودجه برای تخصیص اعتبارات وجود دارد که با نگاه ویژه نمایندگان مجلس به اهمیت این نقطه شریانی کشور امکان تأمین آن هست.

امینی با بیان اینکه میزان اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه های استان سمنان در سالجاری بیش از دو برابر سال گذشته است گفت: برای ساماندهی پروژه های غیر ریلی حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پول مورد نیاز است.

وی در خصوص ایمن سازی حمل و نقل محور بیارجمند به بردسکن و کاشمر برای تردد وسایل حمل و نقل عمومی نیز گفت: تمرکز اصلی بر ایمن سازی حمل و نقل عمومی در شریان های اصلی و تنها حفظ راه های فرعی است.

برای فاصله آزاد راه حرم تا حرم از شاهرود مطالعات کافی انجام نشده است
معاون اقتصادی و بودجه وزیر راه و شهرسازی همچنین در خلال این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اجرای قسمتی از پروژه آزادراه حرم تا حرم از محور قم به گرمسار نیز تصریح کرد: قرارداد مشارکت ساخت مسیر مشهد به سبزوار هم به طول ۲۵۳ کیلومتر با بخش خصوصی منعقد شده است.

امینی، ساخت آزادراه جدید برای محور میانی این مسیر را برای دولت بسیار پرهزینه خواند و افزود: ما به دنبال این هستیم که در صورت استقبال سرمایه گذاران یک باند محور موجود را به عنوان آورده دولت معرفی کرده و باند دوم آن را برای احداث به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی درمورد فاصله این آزادراه از شاهرود نیز با اشاره به این مطلب که سرمایه گذاران معمولا تمایل دارند پروژه به مراکز جمعیتی نزدیک باشد گفت: در این زمینه به دلیل نهایی نشدن حضور سرمایه گذار هنوز مطالعات کافی انجام نشده است.

این مسئول درخصوص سوال خبرنگار مهر پیرامون وضعیت پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد نیز رقم اعتبار مورد نیاز این پروژه را شش هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تأکید رئیس جمهور و عنایات مقام معظم رهبری در خصوص این طرح، مقدمات کار انجام و قدم های خوبی برداشته شده است.

بازدید از محورهای شاهرود- آزادشهر، کلاته خیج - میامی، میامی - جاجرم، بیارجمند - چاه جام، معلمان – دامغان و سمنان - فیروزکوه از دیگر برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان است.
برچسب ها: قطار ، تهران-مشهد ، خط آهن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: