کد خبر: ۴۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان قم گفت: رفع مشکل کمبود نقدینگی استادکاران فرش ابریشم قم ضروری است.
مجید اخوان در مراسم رونمایی از نخستین تیمچه ابریشمی کشور با تولید نخ ابریشم ساخت داخل در سالن جواد الائمه (ع) استانداری استان، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان فرش اظهار کرد: باید با حمایت‌های ویژه از بافندگان فرش، در جهت ارتقای صنعت فرش دستباف گام برداشت.

وی بیان کرد: 400 استاد کار و بیش از 28 هزار بافنده زیرمجموعه اتحادیه فرش دستباف قم هستند. تعداد قالیبافان قم تا 40 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

اخوان با اشاره به اینکه تولید فرش دستباف در قم بیش از یک قرن سابقه دارد، عنوان کرد: با اهتمام مسئولان و استاد کاران، فرش قم به نفیس ترین فرش ایرانی مبدل شده است و خوشبختانه با توجه به رفع برخی مشکلات تولید شاهد افزایش کیفیت فرش نیز بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های سنگین تولید فرش به ویژه در شرایط رکود بازار، باید سرمایه‌گذاران و استاد کاران به گونه‌ای مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا در شرایط رکود متضرر نشوند. در چند سال گذشته شرایط برای حمایت از استادکاران با وجود اعتبارات موجود فراهم نبود. امید است با تک رقمی شدن سود بانک‌ها، استادکاران بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

اخوان خاطرنشان کرد: با تولید نخ ابریشم در ایران می‌توان به ارزش افزوده خوبی دست یافت و بافندگان با توجه به کاهش هزینه‌های تولید به تولید رغبت نشان دهند. انتظار می رود با تسهیل شرایط صادرات و گمرک بتوان به تولید نخ ابریشم دست یافت.
برچسب ها: فرش ، قم ، نقدینگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: