کد خبر: ۴۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
فروش فیلم "نهنگ عنبر" ساخته سامان مقدم پس از سه هفته اکران به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید. همچنین "در دنیای تو ساعت چند است؟" ساخته صفی یزدانیان از مرز نیم میلیارد گذشت.
در سومین هفته خرداد ماه؛ سینماهای کشور میزبان فیلم‌های؛ "ایران برگر"، "رخ دیوانه"، "استراحت مطلق"، "من دیگو مارادونا هستم"، "در دنیای تو ساعت چند است؟"، "نهنگ عنبر"، "قصه‌ها"، "اسب سفید پادشاه"،  "آتیش بازی"، "متل قو"، "عشق‌وجنون" و "دریاکنار" بودند.

در این میان فیلم‌های "ایران برگر"، "رخ دیوانه"، "استراحت مطلق" که جزء فیلم های اکران نوروزی بودند و نزدیک به سه ماه گیشه‌های سینما را در اختیار داشتند؛ درحالی روزهای آخر اکران را می‌گذرانند که هر سه فیلم‌های موفقی از نظر گیشه‌اند.

 فیلم "من دیگو مارادونا هستم" نیز که به دلیل نرسیدن به کف فروش از سرگروهی درآمده بود؛ با رایزنی‌های تهیه‌کننده‌اش سهمیه گروه آزاد را دریافت کرد و با 40 سالن به حیات خود در اکران ادامه داد.

در این هفته براساس مصوبه شورای صنفی نمایش، اکران فیلم‌های "خداحافظی طولانی" ساخته فرزاد موتمن، "گینس" به کارگردانی محسن طنابنده، "رستاخیزِ" احمدرضا درویش، "دوران عاشقی" ساخته نیما رییسیان همچنین "عصر یخبندان" ساخته مصطفی کیایی" در ماه مبارک رمضان قطعی شد.

در این ماه که با موافقت و هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی قرار است طرح اکران "افطار تا سحر" اجرا شود؛ بلیت سینماها 30 درصد ارزان خواهد شد و قیمت بلیت در سینماهای مدرن و ممتاز و پردیس‌های سینمایی  2 هزار تومان و در سینماهای درجه یک هزار تومان کاهش خواهد یافت. قیمت بلیت سینما در شهرستان‌ها نیز توسط اداره کل سینمایی تعیین خواهد شد.

در هفته مورد اشاره؛ غیر از فیلم‌هایی که در بالا از آن‌ها نام برده شد؛ سه فیلم "اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر" ساخته شهرام مکری، "316" به کارگردانی پیمان حقانی و "گسِ" کیارش اسدی‌زاده نیز در سالن‌های گروه هنروتجربه اکران شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: