کد خبر: ۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - 10 June 2015
مدیر امور بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ساماندهی نرخ اجاره بهای واحدهای تجاری و خدماتی در شهر درگهان از سیزدهم خرداد ماه جاری، خبر داد.
هرمز امیری گفت: ساماندهی نرخ اجاره بهای واحدهای تجاری شهر درگهان در نشست  مشترک این مدیریت با نماینده دادگستری، مدیریت اماکن شهرستان، مسئول صنف مشاورین املاک، مدیران مجتمع های تجاری و نمایندگان مشاوران املاک درگهان با هدف احترام به حقوق مالک و مستاجر گرفته شد.

وی اعلام کرد: انعقاد قرار داد اجاره نامه بین مالک و مستاجر به صورت سه ساله با رشد نرخ سالیانه 20 تا 25 درصد با اولویت اجاره ملک به مستاجر قبلی بخشی از مصوبات این نشست می باشد.

امیری ادامه داد: تمامی قراردادهای اجاره مربوط به واحدهای تجاری شهر درگهان می بایست از طریق مشاوران املاک دارای پروانه سازمان منطقه آزاد قشم و با مهر برجسته و کد دار انجام شود و قراردادهای فاقد شرایط یاد شده، معتبر نیست.

به گفته وی، نرخ واحدهای هر یک از مجتمع های تجاری شهر درگهان نیز با نظر مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، نماینده صنف مشاورین املاک، مدیریت هر مجتمع تجاری و نماینده مشاورین املاک واقع در آن مجتمع تعیین می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرگونه تخلف از مصوبات از طریق مراجع قضایی شهرستان قشم پیگیری و با متخلفان نیز براساس قانون برخورد می شود.

وی در پایان با اشاره به اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهر درگهان و انتقال آن به کل جزیره قشم، از همکاری ارزشمند دادگستری شهرستان قشم، اداره اماکن نیروی انتظامی، صنف مشاورین املاک درگهان و مدیران مجتمع های تجاری شهر درگهان در راستای اجرای این طرح، تقدیر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: