کد خبر: ۴۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - 07 June 2015
فعالیت مسافری بنادر ایران در اردیبهشت ماه امسال با جابه‎جایی 1.5 میلیون مسافر در هفت بندر جهش 50 درصدی را نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ثبت کرد.
بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، فعالیت مسافری بنادر ایران در اردیبشهت ماه سال جاری با جابه‎جایی 1.5 میلیون مسافر به افزایش 50 درصدی نائل شد که این بهبود عملکرد حاصل افزایش 507 هزار نفری در تعداد مسافران بوده است. این در حالی است که فعالیت مسافری بنادر ایران در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشبه سال گذشته با رشد 15 درصدی مواجه شد.

این آمار حکایت از آن دارد که در برهه زمانی دوماهه بندر بوشهر با رشد 22 درصدی  و در اردیبهشت ماه بندر قشم با رشد 69 درصدی صدر نشین بنادر مسافری شدند و گفتنی است این صدرنشینی از لحاظ بهبود عملکرد محاسبه شده است.

یادآور می‎شود که از لحاظ تعداد جابه‎جایی مسافر، بندر قشم با جابه‏جایی بیش از پنج میلیون مسافر توانست نسبت به سال گذشته رشد 19 درصدی را در دوماهه نخست امسال از خود برجای گذارد؛ زیرا در دو ماهه نخست سال گذشته این بندر موفق به جابه‎جایی 4.3 میلیون نفر شده بود.

پس از قشم، بندر مسافری شهیدحقانی در رتبه دوم قرار گرفت که متاسفانه عملکرد آن نسبت به دو ماهه سال گذشته شش درصد کاهش داشته، زیرا بندر مسافری شهید حقانی با کاهش 40.4 هزار مسافر به جابه‎جایی 624.5 هزار مسافر بسنده کرد.

بر همین اساس، در رتبه سوم فعالیت مسافری بنادر از لحاظ تعداد مسافران، بندر بوشهر با جابه‎جایی 23 هزار نفر که 10.7 هزار نفر مسافر ورودی و و حدود 12.8 هزار نفر مسافر خروجی بودند قرار دارد. این بندر در این دوماه با افزایش عملکرد 22 هزار نفری مواجه شده بود.

همچنین بندر لنگه در مقام چهارم نشست با این وجود نتوانست بهبود عملکرد داشته باشد و با افت 33 درصدی جابه‎جایی 14 هزار نفر را انجام داد.

بندر خرمشهر با جابه‎جایی 9000 نفر که شش هزار نفر آن مسافر خروجی و مابقی مسافر ورودی بودند در پله پنجم نشست و رشد 17 درصدی را ثبت کرد. پس از آن بندر گناوه علیرغم افت 32 درصدی با جابه جایی 7.3 هزار نفر در پله ششم قرار گرفت.

بر اساس این آمار، آخرین بندر از لحاظ تعداد مسافران بندر شهید باهنر بود که با افت هشت درصدی عملکرد، جابه‎جایی چهار هزار نفر مسافر را در کارنامه خود ثبت کرد.

اگر از لحاظ شاخص بهبود عملکرد مسافری، بنادر را رتبه‎بندی کنیم بندر بوشهر در رتبه اول، قشم در رتبه دوم، خرمشهر در رتبه سوم، پایانه مسافری شهید حقانی در رتبه چهارم، شهید باهنر در رتبه پنجم، گناوه در رتبه ششم و در پایان بندر لنگه در رتبه هفتم قرار می‎گیرد.

در اردیبهشت ماه سال جاری عملکرد مسافری بنادر ایران افزایش 50 درصدی را ثبت کرد که حاصل فراز و نشیب‎هایی در بنادر مختلف بود به گونه‎ای که بندر قشم با بهبود عملکرد 69 درصدی، بندر بوشهر با بهبود عملکرد 29 درصدی، بندر خرمشهر با بهبود عملکرد 29 درصدی، بندر لنگه با بهبود عملکرد 16 درصدی مواجه و پس از این بنادر، پایانه مسافری شهیدحقانی با افت 7 درصدی، شهید باهنر با افت 15 درصدی و گناوه با افت 100 درصدی روبه‎رو شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: