کد خبر: ۴۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 04 June 2015
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مشارکت ایران با چین به منظور احیای مسیر ترانزیتی جاده ابرشیم، گفت: در صورت احیای این مسیر، سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از سرزمین ایران ترانزیت خواهد شد.
مسعود کرباسیان درباره آخرین وضعیت احیای جاده ابریشم، گفت: رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۳ میلادی طرح جدیدی با عنوان «کمربندی جاده و جاده ابریشم» را مطرح کرده است.

رئیس سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهر شیان چین مبدا جاده ابریشم از حدود ۲۵۰۰ سال پیش بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این جاده از کشور ایران عبور می کند و به یونان می رسد، چین به دنبال احیای جاده ترانزیت در قالب جاده ابریشم بود.

این مقام مسئول افزود: برای احیای این جاده چند صد میلیارد دلار و حتی اعتباری حدود ۹۰۰ میلیارد دلار اختصاص داده شده است که این مسیر ترانزیتی با محوریت چین از طریق کشورهای جاده ابریشم احیا شود.

کرباسیان تاکید کرد: اخیرا بالغ بر ۱۷۰ گمرک و روسای سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان جهانی گمرک و سازمان ملل و سازمان بین‌المللی ایرو (اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده) در اجلاسی که اخیرا در چین برگزار شد مشارکت و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ترانزیت بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از ایران اهمیت مهمی برای همسایگان دارد بیان کرد: در زمینه گمرکی با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور امکان مبادله اسناد گمرکی بین کشورها فراهم شده و امنیت نیز برقرار می شود.

رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه نقش ایران در ترانزیت منطقه کاملا محسوس و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه بوده که هفت کشور در خشکی محصور شده و همسایگان نمی‌توانند نقش ایران در ترانزیت را نادیده بگیرند.

برچسب ها: ایران ، چین ، جاده ابریشم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: