کد خبر: ۴۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 02 June 2015
مديرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه به لحاظ رعايت قوانين و مقررات در سيستم بانکي پيشتاز است.
سيدکامل تقوي نژاد در گردهمايي مديران ارشد اين بانک که در محل سالن جلسات بانک سپه برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: سال گذشته به واسطه پايبندي به قوانين و مقررات بانک مرکزي و عدم تخلف در پرداخت نرخ بالاتر از مصوّبات شوراي پول و اعتبار فقط در يک مورد 1400 ميليارد تومان از منابع خود را از دست داديم.

وي افزود: در همين مدت و در يک مورد ديگر 750 ميليارد تومان سپرده با درصد بالاي نرخ مصوّب بانک مرکزي به بانک سپه پيشنهاد شد که اين بانک آن را رد کرد. هر چند اين مشتري توسط يکي از بانکهاي بزرگ جذب شد.

تقوي نژاد خاطر نشان کرد: علي رغم برخي زيان ها از رعايت قوانين و مقررات پشيمان نيستم و کارکنان بانک سپه با تلاش مضاعف، علاوه بر جبران منابع خارج شده از بانک سپه به خاطر عدم پايبندي برخي مؤسسات مالي و بانک، منابع کل خود را افزايش داده است.

تقوي نژاد گفت: بانک سپه بانکي قانونگرا و پاک است و براي جلوگيري از تخلفات مالي جديت بسياري را به خرج داده است.

وي افزود: اين بانک شعاري در اين حوزه دارد که با متخلفين مالي و مفاسد اقتصادي بي رحمانه عمل مي کند.

مديرعامل بانک سپه گفت: تخلفات در بانک سپه به نازلترين سطح خود رسيده و اين بانک از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين حوزه مورد تشويق قرار گرفته است.

وي با تأکيد بر اينکه بانک سپه از با دانش ترين، سالم ترين، پاک ترين و مجرب ترين نيروها در سطح سيستم بانکي کشور برخوردار است گفت: اين بانک در يکي دو سال اول پس از تحريم، گرچه از اين شرايط متأثر شد ولي نخستين بانک ايراني به مدد نيروهاي توانمند خود توانست دوباره راه خود را بازيابد.

بانک سپه همکار دولت در بخشهاي توسعه اي است
وي گفت: بانک سپه همکار دولت در بخشهاي توسعه اي و در خدمت اقشار مختلف مردم است.
تقوي نژاد با بيان اينکه بانک سپه مي تواند نقطه اتکاي توليد کشور باشد گفت: اين بانک سال گذشته از محل منابع داخلي و وصول مطالبات معوّق، ميزان تسهيلات اعطايي خود به بخش هاي مختلف اقتصادي را در مقايسه با سال قبل حدود 130 هزار ميليارد ريال افزايش داد.

مديرعامل بانک سپه ضمن اشاره به افزايش نقش آفريني بانک سپه در کمک به اجراي طرحهاي بزرگ ملي و توليد محصولات استراتژيک نظير سيمان، فولاد و سنگ آهن، خاطر نشان کرد: اين بانک در سال گذشته موفق شد 7.5 ميليارد دلار قراردادهايي را در بخشهاي مختلف منعقد کند، به طوري که 7 پتروشيمي، 4 ميدان نفتي و 2 نيروگاه از طرحهايي بود که در سال 1393 توسط بانک سپه پذيرش شد.

وي گفت: بانک سپه عامليت تأمين مالي يک پالايشگاه بزرگ تأمين کننده خوراک چهار پتروشيمي را با مشارکت 5 بانک ديگر به مبلغ 2.5 ميليارد دلار به عهده گرفته است.

وي با بيان اينکه بانک سپه در سال گذشته در بخش صنعت 6 هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت کرده است گفت: از محل صندوق توسعه ملي نيز حدود 3000 ميليارد ريال تسهيلات در بخش صنعت و معدن و 3800 ميليارد ريال تسهيلات در بخش کشاورزي تخصيص پيدا کرده است.

اقدامات بي سابقه بانک سپه در دولت تدبير و اميد
رئيس هيأت مديره بانک سپه گفت: در دولت تدبير و اميد اقداماتي در بانک سپه صورت گرفت که سابقه نداشته، که از جمله آن مي توان به بحث افزايش سرمايه اشاره کرد.

وي با بيان اينکه سرمايه بانک سپه از 8550 ميليارد ريال به 75500 ميليارد ريال افزايش يافته است گفت: اين افزايش سرمايه از محلهاي مختلفي همچون کمک دولت، فروش اموال و داراييها، تجديد ارزيابي داراييها و... صورت گرفته و در حال حاضر بانک سپه به لحاظ سرمايه جزو اولين بانکهاي کشور است.

تقوي نژاد گفت: کفايت سرمايه بانک سپه به متوسط سيستم بانکي کشور رسيده است. همچنين علاوه بر اينکه در مسير حمايت از طرحها و پروژه هاي مهم حرکت کرده، در جهت بانکداري خرد نيز فعاليتهاي زيادي را انجام داده است.

وي افزود: بانک سپه براي خود رسالت اجتماعي قائل است. اين بانک کوشيده در مناطق مختلف کشور حضور پررنگ داشته باشد و به اقشار مختلف به ارائه خدمات بپردازد.
مديرعامل بانک سپه گفت: در هر جايي دولت ماموريتي را به بانک سپه محول کرده، اين بانک آن را به خوبي انجام داده است.

نيازمند همراهي بيش از پيش مراجع ذيصلاح براي وصول مطالبات بانک هستيم
مديرعامل بانک سپه در مورد مطالبات معوّق بانک سپه گفت: براي کليه بدهکاران بزرگ بانک سپه پرونده تشکيل شده و وصول مطالبات از آنها به طور جدي پيگيري مي شود.

تقوي نژاد با بيان اينکه در بانک سپه پرونده راکد مطالبات معوّق وجود ندارد گفت: با شناسايي و تشکيل پرونده براي کليه بدهکاران بانک سپه، علاوه بر کارشناسان بانک، حدود 15 مؤسسه حقوقي و افراد حقيقي نيز بانک را در وصول مطالبات کمک مي کنند.

رئيس هيأت مديره بانک سپه گفت: در حوزه وصول مطالبات گامهاي مؤثري در بانک سپه برداشته شده است. کليه بدهکاران به ويژه 150 بدهکار شناسايي شدند. 80 درصد آنها در بازه زماني سالهاي 84 تا 89 و با نرخ حدود 14 درصد اين تسهيلات را گرفتند که عمده آنها وثايق کافي در اختيار بانک قرار نداده بودند.

وي افزود: با همراهي موثر قوه قضاييه و ساير دستگاههاي مرتبط نتايج خوبي حاصل شد با اين حال نيازمند همراهي بيش از پيش از سوي مراجع ذي صلاح براي وصول مطالبات بانک هستيم.

تقوي نژاد گفت: دو دسته بدهکار داريم. يک دسته کساني هستند که توانايي پرداخت بدهي ندارند و دسته دوم کساني هستند که تسهيلات را گرفته و در جاي ديگري هزينه کرده اند و توانايي پرداخت آن را نيز داشته، ولي در عدم پرداخت آن تعمد دارند. براي وصول مطالباتمان از دسته دوم همراهي قوّه قضائيه و بخشهاي نظارتي و امنيتي را طلب مي کنيم.

در خصوص حقوق بانک با کسي معامله اي نمي کنيم
وي تأکيد کرد: در ارتباط با حقوق بانک با هيچ گروهي، شخصي، جناحي و... معامله نمي کنيم. براي ما احقاق حقوق بانک در اولويت است. هر هزينه اي باشد براي آن پرداخت مي کنيم تا مطالبات بانک وصول شود.

تقوي نژاد گفت: روند وصول مطالبات در بانک سپه مثبت بوده و ميزان آن کاهش يافته است. نسبت مطالبات به تسهيلات هم در اين بانک حدود 12 درصد مي باشد که از متوسط کشوري پايين تر است.

وي گفت: در اين بانک اراده بر مقابله جدي با هرگونه فساد است.

کمترين مطالبات را از دولت دارد
وي با بيان اينکه درخصوص وصول مطالبات معوّق وظيفه شرعي داريم گفت: در حال حاضر در قوّه قضائيه و دولت، عزم و همکاري مناسبي براي همکاري با بانک سپه براي وصول مطالبات معوّق وجود دارد. مناطق بايد از اين فرصت استفاده کرده و در جهت کاهش ميزان مطالبات غير جاري خود گام بردارند و پرونده هاي حقوقي را هرچه سريع تر تعيين تکليف کنند.

تقوي نژاد ضمن اشاره به همکاري بانک سپه و صندوق توسعه ملي براي کمک به توسعه طرحهاي بزرگ ملي تأکيد کرد: تسهيلات اعطايي از محل صندوق توسعه ملي نبايد به هيچ وجه به مطالبات معوّق تبديل شود.

وي افزود: اين بانک 3400 ميليارد تومان از دولت مطالبات داشته که 1800 ميليارد تومان در دوران دولت تدبير و اميد تسويه شد.

ذهنيت نادرست موجود در مورد سيستم بانکي بايد اصلاح شود
رئيس هيأت مديره بانک سپه با اشاره به وجود برخي ذهنيت هاي نادرست در خصوص سيستم بانکي گفت: اين ذهنيت بايد اصلاح شود، ذهنيتي که در آن نقش بانکها در توسعه اقتصادي ناديده گرفته شده است.

وي با اشاره به برخي ايرادها و نيز بعضي بنگاهداري هاي غيرضروري گفت: در همين فضا، سرمايه گذاري هاي بانک سپه در بخش توليد منجر به نتايج ارزشمندي در اقتصاد کشور شده است که نمونه آن توليد 70 درصد کنسانتره آهن کشور در شرکتهايي است که بانک سپه سهامدار آنهاست.

تقوي نژاد گفت: در دوران تحريم، 6 کارخانه فولاد توسط شرکتهاي وابسته به اين بانک تأسيس شد. در شرکت گل گوهر از اين ماه تا پايان شهريور، هر ماه يک پروژه که حداقل هر کدام 300 ميليون يورو به آنها ارز اختصاص يافته، آماده افتتاح خواهد شد.

وي افزود: به مدد همين تلاشها، هزاران اشتغال در شرکتهاي گل گوهرو چادر ملو، 20 ميليون تن کنسانتره، 20 ميليون تن گندله و 5 ميليون تن فولاد توليد خواهد شد.

تقوي نژاد گفت: حدود 18 ميليون تن کنسانتره دو شرکت وابسته به بانک توليد مي کنند.

مديرعامل بانک سپه با بيان اينکه اين بانک در حوزه هاي موّلد ورود يافته است گفت: در بخش صنعت و بازرگاني اين بانک منشاء اثر بوده است. بسياري از کارخانجات توليدي که در کشور وجود دارند با حمايت بانک سپه قادر به انجام فعاليت شده اند.

سال 94، سال جهش بزرگ بانک سپه
رئيس هيأت مديره بانک سپه ضمن اشاره به حرکت بانک سپه در جهت کمک به تحقّق سياستهاي اقتصادي نظام به ويژه اقتصاد مقاومتي مورد تأکيد مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد تصريح کرد: رابطه بين دولت و بانک سپه ارتقا يافته و اين بانک با اصلاح شاخص هاي مالي خود و انجام اقدامات زيرساختي در سال گذشته، سال جديد را، سال جهش بزرگ بانک سپه نامگذاري کرده است.

مديرعامل بانک سپه با تأکيد بر «برنامه محوري» بانک سپه خاطر نشان کرد: در سال جاري کليه واحدهاي بانک سپه با محوريت هفت استراتژي کلان با برنامه محوري، شعار جهش بزرگ اين بانک را محقّق خواهند کرد.

* خودمان را بايد براي بعد از تحريم آماده کنيم
مديرعامل بانک سپه ضمن قدرداني از همکاران بخش ارزي بانک سپه گفت: عملکرد و موفقيت بخش ارزي اين بانک در شرايط تحريم کار کوچکي نبوده و ما بايد خودمان را براي شرايط بعد از تحريم آماده کنيم.
تقوي نژاد تصريح کرد: مجموع بانک سپه با ادامه روند رو به رشد فعلي و اصلاح شاخص هاي مالي و انجام کارهاي زيرساختي بايد خود را براي رقابت با بانکهاي داخلي، مؤسسات مالي و اعتباري و بانکهاي خارجي که پيش بيني مي شود در آينده وارد بازار پولي و مالي شوند آماده کند.

تبديل به انتخاب اول مشتريان تا سال 1400
مديرعامل بانک سپه با تأکيد بر برنامه محوري بانک سپه خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه هاي سالانه که مجموعه بانک بايد در راستاي آن حرکت کنند براساس برنامه استراتژيک و کلان، بانک سپه تا 1400 بايد به انتخاب اول مشتريان تبديل شود.

تقوي نژاد اظهار داشت: مديران مناطق با آزادي عمل، رؤسا و ساير مسئولان شعب را از بين کارکناني که دلبستگي بيشتري به بانک دارند، با رعايت شايسته سالاري و انصاف انتخاب کنند و با همکاري و همراهي آنها و مجموعه کارکنان مناطق، در جهت اعتلا و تحقّق اهداف برنامه استراتژيک بانک سپه گام بردارند.

مديريت هزينه ها
رئيس هيأت مديره بانک سپه ضمن توصيه مديران به قاطعيت در تصميم گيري و انجام وظايف محوله با اعتقاد کامل، از آنها خواست ضمن حرکت در جهت سودآوري بانک، هزينه ها را کنترل و متناسب با نيازها، سامان دهند.

تقوي نژاد ضمن اشاره به بالا رفتن هزينه بانک به خاطر افزايش اخير حقوق و مزاياي کارکنان گفت: بايد با اقداماتي نظير کاهش قيمت تمام شده منابع، توجه به بازاريابي به ويژه جذب مشتريان خرد، بازگرداندن مشتريان قديمي، حرکت به سمت ارائه خدمات کارمزدي و امثال آنها به سودآوري بانک کمک کنيم.

رونمايي از چارچوب کلان اجرايي نقشه استراتژيک بانک سپه
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانک سپه در اجراي برنامه راهبردي بانک و با توجه به بازبيني و تلفيق استراتژي هاي کلان بانک سپه، تدوين نقشه استراتژيک بانک و تعيين مضامين استراتژيک و همچنين تدوين کارت هاي ارزيابي متوازن و مشخص نمودن پروژه ها و اقدامات راهبردي بانک سپه، نسبت به طراحي و ترسيم چارچوب کلان اجراي نقشه استراتژي بانک سپه اقدام شده است. اين چارچوب مشتمل بر ارزش هاي بنيادين بانک، بيانيه ماموريت بانک، اهداف کلان و کلي بانک و پروژه هاي راهبردي بانک سپه مي باشد که زمينه ساز تحقّق چشم انداز بانک در افق 1400 خواهد بود.
در اين جلسه رونمايي از چارچوب مذکور توسط مديرعامل و اعضاي هيأت مديره صورت گرفت.
اين چارچوب تابلوي عملکرد کليه مديران و کارکنان بانک در اجراي برنامه راهبردي بانک سپه است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: