کد خبر: ۴۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 31 May 2015

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل؛کوئنیگزگ یک کمپانی خودروسازی سوئدی در زمینه ی خودرو های اسپرت است که در سال 1994 تاسیس شده و با تولید خودروهای بی نظیر انقلابی در صنعت خودروسازی محسوب می شود.

کوئنیگزگ آگرا آر یک ابر خودروی منحصر به فرد، متولد شده از ذهن خلاق کریستین ون کوئنیگزگ کارآفرین سوئدی است. بیشتر از 15 سال پیش با احداث کارخانه اتوموبیل سازی شخصی کریستین، رویای کودکی وی به حقیقت پیوست.



آگرا آر که در زبان سوئدی به معنای اقدام کردن است، طراحی این محصول در قالب یک ماشین مسابقه برای جاده ها با چراغ های ال ای دی بادامی شکل جلو، شیشه ی جلو مجهز به یک برف پاک کن تک، شیشه های جانبی کوچک و دریچه های بزرگ هوا در مقابل چرخ های عقب، بسیار چشم نواز و ماهرانه است. در پشت نیز چراغ های ال ای دی بیضی، اگزوز نصب شده در وسط و در هایی که با زاویه 90 درجه باز می شوند به چشم می خورد.

از لحاظ سیستم موتور این خودروی خاص مجهز به یک موتور 5 لیتری، 8 سیلندری و توربوشارژر دو قلو بوده که ماحصل آن تولید 1140 اسب بخار قدرت و 885 پوند فوت گشتاور است. آگرا آر با 2932 پوند وزن، در 2.8 ثانیه به سرعتی معادل 62 مایل در ساعت و سپس به حداکثر سرعت خود یعنی 273 مایل در ساعت می رسد. همچنین با دارا بودن سیستم ترمز پیشرفته در هر چهار گوشه ی خود، سرعت 124 مایل در ساعتی این ابر خودرو تنها در 12.6 ثانیه به توقف کامل خواهد رسید.


داخل اگرا نیز می توانید اتاق طراحی شده برای دو سرنشین همراه با صندلی های چرمی زیبا مشاهده کنید. در عین حال تمامی بدنه مرکزی داخلی و بخش هایی از داشبورد به منظور کاهش وزن خودرو، از فیبر کربن ساخته شده اند. از دیگر تجهیزات آگرا می توان به کیسه هوای دوقلو، سیستم هشدار دهنده فشار تایر، سیستم تعیین مسیر و ... اشاره نمود.

خودرو های دیگری که با این سطح قیمت و طراحی ساخت و امکانات، توان رقابت با کوئنیگزگ را دارند، شامل: پاگانی هوآیرا، لامبورگینی اونتادور و بوگاتی ویرون هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: