کد خبر: ۴۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 31 May 2015
ارسال پیامک برای مشتریان، از خدمات اضافی بانک‌هاست و بانک‌ها می توانند هزینه آن را از مشتریان بگیرند.
ارسال پیامک برای مشتریان، از خدمات اضافی بانک‌هاست و بانک‌ها می توانند هزینه آن را از مشتریان بگیرند.

 این خبری بود که مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به خبرنگار ما داد .
ناصر حکیمی با اشاره به اقدام بانک ملی مبنی بر کسر هزینه ارسال پیامک از مشتریانش افزود: بانک‌ها این هزینه را  اجباری از مردم دریافت نمی‌کنند و اگر مشتری مایل به فعال شدن این خدمت باشد، هزینه آن را پرداخت می‌کند.

بانک ملی ایران هم با توجه به کسر 5 هزار تومان از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی در چند روز اخیر، اعلام کرد: این مبلغ از حساب مشتریانی کسر شده است که انصراف خود را از دریافت این خدمت اعلام نکرده اند.

فاطمی اردکانی معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: از دو روز پیش تا کنون از 5 میلیون نفر این مبلغ کسر شده است .

وی افزود: پارسال بانک ملی هزینه ای بالغ بر 24 میلیارد تومان را به مخابرات برای هزینه ارسال پیامک ها  پرداخت کرده است که با توجه به افزایش این هزینه در امسال این بانک توان پرداخت چنین مبلغی را ندارد ولذا آنرا از مردم کم کرده است.
اردکانی با اشاره به اینکه این اقدام براساس مجوز قانونی صورت گرفته، تصریح کرد: بر اساس مجوز سال 91 بانک مرکزی درباره تعرفه خدمات بانکداری نوین این اجازه به بانک ها داده شده است که علاوه بر کارمزد، برای اعلام موجودی و سایر تراکنش ها هزینه پیامک ها نیز دریافت شود.
برچسب ها: بانک ملی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: