مصوبه کالابرگ 60 میلیون ایرانی از سوی دولت، ابلاغ و در مرحله اول، تخصیص اعتبار به حساب خانوارها آغاز شد.
مصوبه جلسه 8 اسفند هیات وزیران مبنی بر تکلیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حمایت معیشتی از هفت دهک پایین درآمدی (60 میلیون نفر) از طریق کالابرگ الکترونیکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش ، خانوارهای مشمول در مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
لوتوس
دهک های اول تا سوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و دهک های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار دریافت می کنند. این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می یابد.
1ـ مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند متناسب با نیاز کالاهای تعیین شده را (حداقل 3 نوع کالای مختلف) خریداری کنند.
2ـ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، ما به التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
3ـ در صورت عدم استفاده کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.
4ـ مشمولان می توانند خریدها را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
5ـ خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
6ـ اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خرداد 1404 قابل استفاده است.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از 230 هزار فروشگاه عمده، خرد و 13 فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت) اجرا می شود. خرید اینترنتی از طریق اسنپ مارکت و دیجیکالا نیز امکان پذیر است.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار، برنامه شما را از خدمات دهندگانی مثل بازار، مایکت و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #1463*500* فراهم شد. مرکز تماس 6369 ـ 021 آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.