کد خبر: ۲۲۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 01 October 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
پیش بینی می شود که بیمه پاسارگاد حدود 160 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید می کند. این رقم در حالی از سوی کارنشاسان پیش بینی شده است که تا پنج ماهه ابتدایی امسال حدود 70 هزار میلیاد ریال حق بیمه تولید شد یعنی رقمی نزدیک به نیمی از پیش بینی های انجام شده محقق شده است بنابراین امسال رشد بالاتری را شاهد خواهیم بود.و از پیش بینی کارشناسان جلوتر است.

بانکداری ایرانی- پیش بینی می شود که بیمه پاسارگاد حدود 160 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید می کند. این رقم در حالی از سوی کارنشاسان پیش بینی شده است که تا پنج ماهه ابتدایی امسال حدود 70 هزار میلیاد ریال حق بیمه تولید شد یعنی رقمی نزدیک به نیمی از پیش بینی های انجام شده محقق شده است بنابراین امسال رشد بالاتری را شاهد خواهیم بود.و از پیش بینی کارشناسان جلوتر است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه پاسارگاد در شش ماهه منتهی به شهریور 1403 توانصت مبلغ 82 هزار و 347 میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرد و در مقابل 28 هزار میلیارد ریال خسارت داد. و تنها طی یک ماه بیش از 16 درصد رشد تولید حق بیمه را تجربه کرد. در حقیقت این روند برای کارشناسان به معنی تحقق بالای 100 درصدی برنامه های شرکت در پایان سال است. چرا که این شرکت در مرداد 1403 مبلغ 70 هزار و 388 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به دوره مشابه در سال قبل با رقم 51 هزار میلیارد ریالی 37 درصد رشد داشته است.
پرداخت خسارت 22 هزار میلیارد ریالی نسبت خسارت شرکت در پنج ماهه نخست امسال حدود 32 درصد شده است.

بیمه پاسارگاد جلوتر از پیش بینی های کاشناسان رشد کرد  

 

سه بیمه عمر و بازارگانی در شش ماهه ابتدایی سال حدود 48 درصد و به رقمی نزدیک 40 هزار میلیارد ریال رسید. که در واقع نیمیاز پورتفوی شرکت را به خود اختصاص میدهد و یکی از دلایل سود ده بودن شرکت همین پورتفوی متوازن و کم ریسک است.
خسارت پردختی بیمه پاسارگاد در این رشته مبلغ 9هزار میلیارد ریال بوده که نسبت خسارت این رشته را به 23 درصد رسانده که گواه کم ریسک بودن شرکت است.
حق بیمه در سال 1402 حدود 143 هزار میلیارد ریال بود. ولی کارشناسان پیش بینی می کنند تا در پایان سال به افزایش قابل توجه حدود 15 درصدی برسد. در حقیقت رقم تا 60 هزار میلیارد ریال و بیشتر از آن را پیش بینی می کنند .

بیمه پاسارگاد جلوتر از پیش بینی های کاشناسان رشد کرد  

 

 

 


در ضمن میزان خسارت پرداختی هم پیش بیمی می شود تا حدود 20 تا 25 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند. و حتی پیش بینی می شود که نسبت خسارت از رقم 16 درصد در سال گذشته به رقمی حدود 13 درصد در پیان سال جاری برسد.

بیمه پاسارگاد جلوتر از پیش بینی های کاشناسان رشد کرد  

 


در این جا باید به موضوع توانگری شرکت و توانایی تحقق پیش بینی ها و رسیدن به برنامه های شرکت فت. چرا که در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و حسب کنترل های انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۴۰۲ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت توانگری مالی بیمه پاسارگاد ۳۱۰ درصد اعلام شد. که یکی از بالاترین رقم های صنعت بیمه گری ایران است. گفتني است شرکت بيمه پاسارگاد از ابتداي اجرايي شدن آيين نامه شماره ۶۹ شوراي عالي بيمه تا کنون، موفق به حفظ سطح يک توانگري مالي خود در صنعت بيمه شده است.
علاوه بر این شایان ذکر است که بیمه پاسارگاد در حال حاضر در بیمه اشخاص بیمه عمر و تامین اتیه، بیمه عمر، بیمه درمان و بیمه حوادق را دارد. در حوزه بیمه اموال هم بیمه اتومبیل، بیمه اتش سوزی، بیمه باربری، بیمه مهندسی و بیمه ریسک های متنوع را در دست اجرا دارد. در بخش بیمه های مسئولیت هم بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت مدنی و بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای ست.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: