کد خبر: ۲۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 23 July 2024
مدیرعامل بیمه سرمد رشد 259درصدی سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از اقدامات مهم در سال 1402 دانست و عنوان داشت: بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به 29 اسفند 1402، رقمی معادل 1034 میلیارد ریال سود شناسایی شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه سرمد که صبح دیروز 31 تیرماه 1403 با مشارکت 89 درصد از سهامداران و با حضور اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و حسابرس شرکت و نمایندگان محترم سازمان فرابورس اوراق بهادار و بیمه مرکزی و همچنین نماینده سندیکا در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، مدیرعامل به تشریح عملکرد شرکت پرداخت.

 

بر اساس این گزارش، دکتر سید محمدمهدی بهشتی‌نژاد مدیرعامل شرکت بیمه سرمد در سخنانی به تشریح فعالیت شرکت بیمه سرمد در سال 1402 بر اساس گزارشات رسمی پرداخت.

مدیرعامل بیمه سرمد رشد 259درصدی سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از اقدامات مهم در سال 1402 دانست و عنوان داشت: بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به 29 اسفند 1402، رقمی معادل 1034 میلیارد ریال سود شناسایی شده است.

وی افزود: اگرچه هنوز زیان انباشته بیمه سرمد مستهلک نشده، اما با ادامۀ روند روبه‌رشد در مسیر سودآوری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با اتکا به توان مدیران، کارکنان و شبکۀ فروش پرتلاش شرکت، امیدواریم که سال آینده زیان جبران شده و ان‌شاءالله در مجمع بعدی سود تقسیم شود.

مدیرعامل بیمه سرمد به یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات بیمه سرمد در سال 1402 اشاره کرد و عنوان داشت: شرکت بیمه سرمد در هشتم مهر ماه 1402 با حدود 48 درصد افزایش سرمایه به باشگاه ده هزار میلیاردی‌های صنعت بیمه پیوست. وی ضمن تشکر از اعتماد سهامداران اظهار داشت: افزایش سرمایه بیمه سرمد در سال جاری نیز تداوم می‌یابد و این بار از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت رخ خواهد داد، از اعتماد سهامداران قدردانی کرد.

بهشتی‌نژاد با بیان اینکه بیمه سرمد در سال 1402، با رشدی 53درصدی فروش رقمی بالغ بر 3450 میلیارد ریال حق بیمه تولیدی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد، عنوان کرد: اصلاح ترکیب پرتفو و حذف پرتفوهای زیان‌ده و جذب پرتفوهای سودآور، همچنین ارزیابی ریسک عملیاتی سبب شد بیمه سرمد به این میزان از تولید حق بیمه رسیده و سهمی معادل 1.24 از سهم بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.

بهشتی‌نژاد در ادامه از کاهش نسبت خسارت بیمه سرمد در سال 1402 خبر داد و گفت: نسبت خسارت بیمه سرمد، اصلاح فرایندها و کنترل و مدیریت ریسک از 90 درصد در سال 1401 به 64 درصد در سال 1402 کاهش یافته است.

مدیرعامل بیمه سرمد، با اشاره به کسب بازده 31درصدی این شرکت در حوزۀ سرمایه‌گذاری بورسی در سال 1402، اذعان داشت: با وجود بازده حدود 12درصدی بازار سرمایه، بیمه سرمد توانسته است بازده 31 درصدی را در حوزۀ سرمایه‌گذاری ثبت کند.

مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه به اقدام مهم دیگر این شرکت اشاره داشت و عنوان کرد: کاهش زمان وصول مطالبات از 145 روز به 132 روز از دیگر دستاوردهای بیمه سرمد بوده که این اقدام موجب شد بیمه سرمد رتبه اول وصول مطالبات را در صنعت بیمه از آن خود کند.

بهشتی‌نژاد در ادامه بر افزایش سطح توانگری این شرکت تأکید کرد و عنوان داشت: با روند روبه‌رشدی که شرکت در پیش گرفته، در سال 1402 توانگری شرکت رشد چشمگیری ارتقا خواهد داشت که این مهم در سایه افزایش سرمایه، توازن ترکیب پرتفوی و ارزیابی ریسک محقق خواهد شد.

بهشتی‌نژاد در پایان این بخش از سخنان خود، روند روبه‌رشد بیمه سرمد را مرهون تلاش تیم مدیریتی و کارکنان خدوم بیمه سرمد توصیف کرد و از زحمات ایشان قدردانی نمود.

اهداف و چشم‌انداز بیمه سرمد در سال جاری
مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه به اهم اهداف این شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال 1403 انجام خواهد شد که نویدبخش اتفاقات خوب خواهد بود و قطعاً حرکت قطار سرمد بر ریل پیشرفت را پرسرعت‌تر خواهد کرد.

بهشتی‌نژاد ارائۀ خدمات باکیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهبود مکانیزم ارزیابی خسارت و کاهش مدت‌زمان پرداخت خسارت، توانمندسازی کارکنان و شبکه فروش، بهبود رضایت شغلی و دلبستگی سازمانی، بهبود هزینه‌های عمومی و اداری، توسعۀ زیرساخت‌های شبکه فروش و CRM، و توسعۀ خدمات بر بستر فضای مجازی از طریق وب‌اپلیکیشن‌ها را از دیگر اهداف بیمه سرمد برشمرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: