کد خبر: ۲۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 06 June 2024

وزیر بهداشت با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیک از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۰ درصد افزایش یافته است، از رایگان شدن کامل درمان کودکان زیر هفت سال خبر داد.

به گزارش  تسنیم از رشت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به‌منظور افتتاح و بهره‌برداری از چندین طرح سلامت‌محور در استان گیلان حضور یافت.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بعد از حضور در گیلان و در دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ادامه راه شهید رئیسی تکلیفی بر ما بوده و شهادت این شخصیت ارزشمند آغازی برای ادامه خدمت است، اظهار کرد: در ادامه کار دولت توقف وجود ندارد و تمام تلاش ما اتمام و بهره‌برداری از طرح‌های سلامت‌محور است.

وی با اشاره به افتتاح 17 هزار تخت درمانی در کشور گفت: تا پایان دولت سیزدهم، حداقل یک هزار تخت درمانی دیگر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

عین اللهی با اشاره به خدمات دولت در حوزه جوانی جمعیت بیانکرد: خدمات دولت در قرارگاه جوانی جمعیت شتاب گرفته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیک از 10 درصد در ابتدای دولت به 90 درصد افزایش یافته است، از رایگان شدن کامل درمان کودکان زیر هفت سال خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و اقدامی راهبری در صیانت از جمعیت است.

وی با با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت در گیلان خوب نیست، گفت: دولت در تلاش است تا با بهره‌برداری سریع‌تر از بیمارستان 421 تختخوابی لاکان این وضعیت را بهبود ببخشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با بیان اینکه شهید رئیسی حقیقتا شهید جهاد و شهید جمهور بود، اظهار کرد: شهید رئیسی هیچ خدمتی را جز خدمت به مردم عوض نمی‌کرد و باید به پاس این خدمات ارزنده به دولت شهید رییسی خداقوت گفت.

وی با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های گیلان به ویژه رشت گفت: گیلان در مقاسیه با دیگر استان‌ها از جمله در حوزه سلامت بی‌مهری شده است و باید دولت تلاش کند محرومیت گیلان در حوزه سلامت رفع شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پسماند را بزرگترین مشکل گیلان دانست و بیان کرد: این معضل به همه بخش‌های زیست‌محیطی آسیب وارد کرده است که نیاز دارد تا دولت در این خصوص اقدام عاجل کند.

فلاحتی با اشاره به توقف احداث دانشکده پزشکی رشت، گفت: این بیمارستان 23 سال زیر باد و باران بود اما خوشبختانه در دستور احداث قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: