کد خبر: ۲۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 04 June 2024
یکی از ابزارهای اصلی در تحلیل فاندامنتال، تقویم اقتصادی فارکس است. یک تقویم اقتصادی به زمان‌بندی تاریخ‌های انتشار اخبار مهم یا رویدادهایی اشاره دارد که ممکن است بر حرکت نرخ ارز و کل بازار مالی تأثیر بگذارد. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از تقویم اقتصادی فارکس برای چک کردن رویدادهای تاثیرگذار و برنامه‌ریزی معاملات خود طبق آن‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از ابزارهای اصلی در تحلیل فاندامنتال، تقویم اقتصادی فارکس است. یک تقویم اقتصادی به زمان‌بندی تاریخ‌های انتشار اخبار مهم یا رویدادهایی اشاره دارد که ممکن است بر حرکت نرخ ارز و کل بازار مالی تأثیر بگذارد. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از تقویم اقتصادی فارکس برای چک کردن رویدادهای تاثیرگذار و برنامه‌ریزی معاملات خود طبق آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

 

یک تقویم اقتصادی فارکس، تاریخ رخ‌دادن رویدادهای اقتصادی را نشان می‎دهد که بر روی تصمیمات معاملاتی تریدرها نقش دارد. وقتی یک معامله‌گر از رویدادهای ماهانه و سالانه پیش روی خود باخبر باشد، علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های لازم می‌تواند از تحلیل این اطلاعات برای روند معاملاتی خود استفاده کند که به سبک تحلیلی بنیادی و فاندامنتال معروف است.

چرا بررسی تقویم اقتصادی برای معامله‌گران حائز اهمیت است؟

بازار فارکس بیش‌ترین تأثیر را از اعلام سیاست‌های پولی و مالی می‌پذیرد. معامله‌گران از تقویم اقتصادی برای برنامه‌ریزی معاملات و آگاهی از ریسک رویدادهای موثر بر پوزیشن‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند. معامله‌گران حرفه‌ای، عموما وارد پوزیشن‌های معاملاتی می‌شوند که با اعلام یک رویداد اقتصادی مطابقت داشته باشد. به صورت کلی، پیروی از یک تقویم اقتصادی فارکس برای معامله‌گران کوتاه‌مدت اهمیت بالایی دارد.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیلی یک معامله‌گر فارکس، تقویم اقتصادی فارکس است. یک تقویم اقتصادی جهانی معمولاً تمام رویدادهای برای یک ارز را همراه با اطلاعاتی مانند تأثیر بالقوه آن روی بازار، زمان انتشار، میزان اهمیت و نتیجه قبلی آن رویداد فهرست می‌کند.

مهم‌ترین رویدادهای فارکس چه مواردی هستند؟

 

امروزه معامله در بازار فارکس یک فعالیت جهانی است و به همین دلیل رویدادهای اقتصاد کلان نقش بزرگی در نوسانات این بازار دارند.

تقویم‌ اقتصادی فارکس معمولاً بر انتشار برنامه‌ریزی‌شده گزارش‌های اقتصادی یک کشور معین تمرکز می‌کند. رویدادهایی که در تقویم اقتصادی فهرست شده‌اند شامل داده‌های تولید ناخالص داخلی، نرخ بهره، گزارش‌های اشتغال، اعلامیه‌های بانک مرکزی، شاخص احساسات مصرف‌کننده و صدها نوع رویداد دیگر است که با توجه به درجه اهمیت آن رویداد و تاثیرش در بازار الویت‌بندی می‌شود.

اما در ادامه به بررسی چند تقویم اقتصادی محبوب میان تریدرها می‌پردازیم:

بهترین سایت‌های تقویم اقتصادی فارکس به زبان انگلیسی

تقویم‌های اقتصادی زیادی به صورت رایگان در دسترس هستند. با این حال، این تقویم‌ها از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. برخی تقویم‌های اقتصادی تنها رویدادهای آمریکا را فهرست می‌کنند؛ زیرا این رویدادها تأثیر زیادی بر بازار دارند. برخی دیگر به طور جامع هرآنچه نیاز تریدرها است را پوشش می‌دهند. باتوجه به بررسی‌های گسترده و نظرات کاربران، بهترین سایت‌های تقویم اقتصادی فارکس به زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

تقویم اقتصادی فارکس فکتوری (Forex Factory)

تقویم فارکس فکتوری که در سال 2004 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین منابع آنلاین در زمینه معاملات فارکس است. فارکس فکتوری به خاطر اطلاعات جامع و قابل اعتماد، به عنوان یک منبع حیاتی هم برای معامله‌گران با تجربه و هم برای مبتدیان شناخته می‌شود. اطلاعات این منبع معتبر برای معامله‌گران فارکس در پیش‌بینی حرکات بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی دیلی اف ایکس (DailyFX)

یکی دیگر از تقویم‌های اقتصادی محبوب میان سرمایه‌گذاران، تقویم اقتصادی فارکس دیلی اف ایکس (DailyFX) است. تقویم دیلی اف ایکس کاملاً قابل‌تنظیم است و به شما در پیگیری اطلاعات مورد نظر خود کمک می‌کند. شما می‌توانید مناطق زمانی و ارزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید و فیلترهایی را برای اصلاح نتایج، متناسب با استراتژی خود اعمال کنید.

بهترین سایت‌های تقویم اقتصادی فارکس به زبان فارسی

اگر مشکل زبان انگلیسی دارید یا می‌خواهید برای آشنایی بیشتر ابتدا با فضای ساده‌تری این موضوع را شروع کنید. به شما دو سایت بیار عالی با زبان فارسی معرفی می‌کنیم که تحلیل و بررسی رویدادهای اقتصادی فارکس با آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

تقویم اقتصادی فارکس دلتا کالج


یکی از این منابع فارسی بسیار خوب، تقویم اقتصادی فارکس دلتاکالج است. این تقویم تمام رویدادهای مختلف اقتصادی حائز اهمیت را از جمله شاخص‌های اقتصادی، اطلاعیه‌های بانک مرکزی، رویدادهای ژئوپلیتیک و … پوشش می‌دهد. نکات تحلیلی مهم درباره هر رویداد نیز برای شما آورده شده است. به علاوه این موضوع که دلتا کالج یکی از منابع معتبر آموزش فارکس از صفر تا صد با بهترین اساتید این حوزه است و به صورت رایگان می‌توانید از آموزش‌های این منبع بهره ببرید.

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی فارکس ایران بورس آنلاین


گزینه دیگر اما تقویم اقتصادی فارکس ایران بورس آنلاین است که همانند مورد قبلی در تحلیل و اطلاع از اخبار فارکس به زبان فارسی برای شما مفید است. همچنین تقویم اقتصادی ایران بورس آنلاین قابلیت شخصی‌سازی دارد و افراد می‌توانند برای اطلاع از داده‌های مهم اقتصادی خاص مدنظرشان از این قابلیت استفاده کنند.

 

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

چگونه از تقویم اقتصادی فارکس استفاده کنیم؟


بعد از آشنایی با تقویم اقتصادی و دلایل اهمیت آن برای تریدرها، سوال بعدی این است که چگونه باید از تقویم اقتصادی فارکس در معاملات‌مان استفاده کنیم؟

شما از تقویم اقتصادی فارکس می‌توانید برای تحلیل وضعیت اقتصادی پشت هر ارز استفاده کنید. رویدادهای تقویم بسته به میزان تأثیر احتمالی آن‌ها در بازار، به صورت کم، متوسط و زیاد درجه‌بندی می‌شوند. حتی اگر علاقه‌ای به معامله با اخبار ندارید؛ باید هر روز صبح، قبل از شروع معامله، تقویم اقتصادی را بررسی کرده و مطمئن شوید که از تاثیرات رویدادهای آن روز آگاه هستید. رویدادهای با تاثیر بالا، با ریسک ایجاد نوسان در بازار همراه هستند و ممکن است در صورت عدم آگاهی شما از این موضوع، در نوسانات بازار دچار ضررهای متعدد شوید.

ارز یا ارزهایی که پایه اصلی نمادهایی هستند که با آن‌ها معامله می‌کنید را انتخاب کرده و با شناسایی تأثیرگذارترین رویدادها شروع کنید. برای درک تاثیر رویدادهای مشابه در گذشته، داده‌های تاریخی موجود را بررسی کنید. این نوع تحلیل، بینشی در مورد واکنش‌های بالقوه بازار به شما ارائه می‌دهد.

به پیش‌ بینی‌های اقتصادی و انتظارات تحلیل‌گران برای رویدادهای آینده توجه زیادی داشته باشید. با آماده‌شدن برای سناریوهای مختلف بر اساس این پیش‌بینی‌ها، می‌توانید استراتژی معاملاتی خود را اصلاح کرده و پس از انتشار داده‌ها آماده اقدام باشید.

با این حال، به یاد داشته باشید که از تقویم اقتصادی فارکس باید در کنار سایر روش‌های معامله استفاده کرد. برای کسب بهترین نتیجه، داده‌های فاندامنتال موجود در تقویم اقتصادی را با سایر تکنیک‌های تحلیل تکنیکال ترکیب کنید.

کلام آخر

دانستن چگونگی تحلیل اخبار و اینکه چگونه تقویم اقتصادی فارکس را به درستی بخوانید از اهمیت بالایی برخوردار است. تقویم اقتصادی به خودی خود اطلاعات خوبی درباره تاثیر یک رویداد اقتصادی به شما ارائه می‌دهد. خود را عادت بدهید تا هرروز، قبل از شروع معاملات، ایده کلی درباره رویدادهای اقتصادی نزدیک و تاثیر آن‌ها بر روی بازار داشته باشید. عموما در طی اطلاعیه‌های اصلی، بازار نقدینگی کمتری داشته و مقدار نوسانات زیاد می‎شود. بنابراین، برخی از معامله‌گران باتجربه به تقویم اقتصادی فارکس نگاه کرده و قبل از انتشار اخبار، پوزیشن معاملاتی خود را می‌بندند.

امیدواریم این مطلب برای شما موثر واقع شده باشد، با آرزوی موفقیت برای شما در بازارهای مالی.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: