کد خبر: ۲۱۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
ارزش حق بیمه صادره و خسارت پرداختی شرکت های بیمه در فروردین با رشد ۳۶.۸ و ۳۶.۷ درصدی به ۱۹ و ۸.۹ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش حق بیمه صادره و خسارت پرداختی شرکت های بیمه در فروردین با رشد ۳۶.۸ و ۳۶.۷ درصدی به ۱۹ و ۸.۹ هزار میلیارد تومان رسید.

آمار اولیه و مربوط به فروردین سال جاری بیمه مرکزی نشان می دهد شرکت های این صنعت بورسی بیش از ۴.۴ میلیون فقره بیمه نامه درمان، شخص ثالث و مازاد، عمر و بدنه اتومبیل صادر کرده و ۴.۵ میلیون فقره خسارت پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال ۳.۲ و ۲.۱ درصد بیشتر است.

براساس این گزارش، حجم حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی با رشد ۳۶.۸ و ۳۶.۷ درصدی به ۱۹ و ۸.۹ هزار میلیارد تومان رسید.

حق بیمه تولیدی شامل چهار رشته‌ بیمه درمان ۳۲.۴ درصد، شخص ثالث و مازاد ۲۸ درصد، بدنه اتومبیل ۷.۲ درصد و حوادث راننده ۴.۴ درصد از سهم کل و در مجموع ۷۲ درصد از سهم کل حق بیمه تولیدی در این ماه بود.

رشد حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته این چهار رشته بیمه به ترتیب معادل ۵۳.۹، ۳۷.۵، ۳۹.۸، ۳۷.۶ درصد است که موجب رشد ۳۶.۸ درصدی حق بیمه تولیدی بازار در این مدت شده است.

رشد ۳۶.۷ درصدی خسارت پرداختی هم ناشی از عملکرد رشته‌های آتش‌سوزی و بدنه اتومبیل با سهم ۷.۳ و ۱۱ درصدی و افزایش ۶۸۵.۹ درصدی خسارت پرداختی بیمه آتش سوزی و ۴۳.۶ درصدی بیمه بدنه اتومبیل است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: