کد خبر: ۲۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024
رئیس مجلس با اعلام دلیل حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی از برنامه هفتم از تکلیف دولت به پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی به این سازمان خبر داد.

رئیس مجلس با اعلام دلیل حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی از برنامه هفتم از تکلیف دولت به پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی به این سازمان خبر داد.

محمدباقر قالیباف در جلسه نوبت عصر دیروز مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم در پاسخ به تذکر و اعتراض یک نماینده به رای گیری و حذف جزء یک بند الحاقی دو ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم، اعلام کرد: دیگر امکان بازگشت نیست!

سیاست برنامه هفتم این بود که در سال اول و دوم ۹۰ و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده شود اما به دلیل بروز شدن بدهی‌های این سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی کند.

بنابراین مقرر شد از ابتدای اجرای برنامه هفتم نباید بدهی دولت به تامین اجتماعی به تعویق افتد. پیش بینی سال جاری تخصیص ۱۷۰ یا حداقل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی داد که در بودجه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد. برهمین اساس دولت باید طی ۵ سال نسبت به پرداخت دیون عقب مانده‌ مشروط بر عدم ایجاد دیون جدید، اقدام کند. به هرحال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرد و پیشنهاد حذف رای آورد.

حسن لطفی نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌، گفته بود: طبق این حکم دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرد و به صورت کلی حذف کرد.

وی افزود: با حذف این حکم، دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند. نیاز رای‌گیری به مجدد است تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: