کد خبر: ۲۱۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - 05 April 2024
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۴۸ درصدی خود توانسته دو برابر میانگین شبکه بانکی رشد کند و سهم درصد خود را حدود ۲ درصد افزایش دهد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۴۸ درصدی خود توانسته دو برابر میانگین شبکه بانکی رشد کند و سهم درصد خود را حدود ۲ درصد افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «محمدحسین فرهمند راد» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شعبه در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان، حاجی‌آباد، اسدیه و یک باجه در شهرستان سرایان است و از ابتدای فعالیت خود تا کنون توانسته ۲۴۷هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش حدود ۸۵ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان پرداخت کند.

فرهمند راد اظهار داشت: نسبت مطالبات به مصارف بانک در استان خراسان جنوبی ۰.۳۳ درصد است که در شبکه بانکی بی‌نظیر است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: این بانک در استان خراسان جنوبی تعداد ۲۹هزار فقره وام به‌صورت آنلاین در سال ۱۴۰۲ پرداخت کند که سهم آن از کل وام پرداختی بانک در استان ۵۲ درصد است.

وی در این رابطه افزود: آمار افتتاح حساب آنلاین نیز در استان خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۲ تعداد بیش از ۳۴هزار مورد بوده که سهم آن از کل افتتاح حساب‌های انجام شده در سال ۴۲ درصد است.

فرهمند راد افزود: در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است.

وی اظهار داشت: در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده است.

فرهمند راد گفت: این بانک در خراسان جنوبی عملکردی خیره‌کننده در جهت پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج در سال‌های گذشته و علی‌الخصوص سال ۱۴۰۲ از خود بر جای گذاشته؛ به‌طوری که ۵۲۲ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱.۰۸۶ میلیارد ریال و ۸۹۰ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ۹۰۰ فقره وام به ارزش ۵۸۷ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۴۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد برکت و حدود ۳۰۰ فقره وام به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

فرهمند راد اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد. برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری سطح بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی در همین رابطه گفت: اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته است. حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و سازمان بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: