کد خبر: ۲۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 19 February 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک سینا همواره تلاش کرده تا بتواند با تغییرات استراتژیک و خلاقانه هم سود آوری بیشتری داشته باشد و هم رضایت مشتریان و هم رضایت سهامداران را جلب کند. به گفته مدیر عامل بانک این تغییر رویه ها سبب رشد 162 درصدی عملکرد این بانک شده و قطعا تا اخر سال این روند را جهشی تر می کند.


لیلا فریادرس- بانک سینا همواره تلاش کرده تا بتواند با تغییرات استراتژیک و خلاقانه هم سود آوری بیشتری داشته باشد و هم رضایت مشتریان و هم رضایت سهامداران را جلب کند. به گفته مدیر عامل بانک این تغییر رویه ها سبب رشد 162 درصدی عملکرد این بانک شده و قطعا تا اخر سال این روند را جهشی تر می کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،مدیر عامل بانک می گوید که همواره با استرارتژی های بلند مدت و هدفمند توانسته موفق عمل کند. یکی از اهداف مهم بانک رضایت مشتری است که در حقیقت، این بانک در استراتژی‌های خود با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، به دنبال افزایش مطلوبیت مشتریان از خدمات دریافتی و کاهش نرخ ارائه خدمات به آن‌هاست.


نتیجه این اقدامات به گفته مدیرعامل بانک این است که آمار و شاخص‌های عملکردی در سال جاری نشان می‌دهد که با اجرای این طرح ۳۳ درصد رشد منابع و 162 درصد رشد سود نسبت به مدت مشابه در سال قبل را رقم زده است.

اخیرا مدیرعامل بانک، غلامرضا فتحعلی گفته که بر اساس برنامه‌ریزی‌های هدفمند و تدابیر اتخاذ شده، بانک سینا این ظرفیت را دارد تا با نگاهی تحول‌گرا، خدمات ارزان‌تری را به مشتریان ارائه کند. برای تقویت و ارتقای جایگاه بانک در نظام بانکی، باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسب با رویکرد ارتقای رضایتمندی مشتریان و افزایش سهم بازار بانک را ایجاد کنیم و در این راستا، ضرورت دارد با توسعه بانکداری پلتفرمی، همراه با فناوری‌های روز صنعت بانکداری حرکت کنیم.

یکی دیگر از نتایج این تغییر رویه ها هم موفقیت حدود 10 رییس شعبه این بانک در یک سنجش جدیدبانک مرکزی بوده است. بانک مرکزی در این همایش 370 رئیس شعبه موفق برتر بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را بر اساس معیارهای مشخصی که توسط کمیته علمی احصا شده است، انتخاب و مورد تقدیر قرار داد که 10نفر از مدیران بانک سینا بودند. برای توضیح موفقیت بی نظیر بانک سینا باید به موارد زیادی از راهبردها و برنامه ای شرکت اشاره کرد به عنوان نمونه توسعه خطوط کسب و کار بانکداری، توسعه بانکداری دیجیتال، توسعه کسب وکار بانکداری خرد ، توسعه کسب وکار بانکداری تجاری، توسعه کسب وکار بانکداری اختصاصی، توسعه کسب وکار بانکداری اجتماعی، توسعه کانال های بانکداری دیجیتال و توسعه بانکداری پلتفرمی است .
به لحاظ عملکردی هم این بانک تلاش کرده تا علاوه ر افزایش درآمد ، هزینه ها را کاش دهد. تا جایی که سپرده های بدون هزینه به 35 درصد از کل سپرده بانک تبدیل شود و حدود 29 درصد رشد داشته باشد که نشان از مدیریت هزینه شرکت و توفیق در جلب رضایت مشتریان است.

بانک سینا با برنامه های خلاقانه،موفق به ثبت عملکرد مناسبی شد  

نسبت بازده دارایی و سرمایه بانک هم در ماه های اخیر جهش مناسبی داشته است. نسبت بازده دارای شرکت از 1.8 درصد در سال 1401 به 2.45 درصد در آذر مسال رسید.نسبت مذکور از تقسیم سود خالص به متوسط مجموع دارایی ها محاسبه می شود. این نسبت، خالص درآمدی را که از به کار بردن کل دارایی های بانک ایجاد میشود، ارزیابی مینماید. و تا حدودی کارایی دارایی را مشخص نموده و نشان دهنده مدیریت کارآمد در رابطه با استفاده از داراییها در جهت تولید سود )داراییهای مولد( است. ولی نکته اساسی این است که در طبقه بندی داراییها که عمدهترین آنها تسهیلات است، درجه ریسک داراییها در نظر گرفته نمی شود. به نحوی که اگر بانکی دارای میزان دارایی بیشتری نسبت به بانک دیگر باشد، ولی میزان طبقات تسهیلات معوقه‌اش بیشتر باشد، در این نسبت بازده دارایی بیشتری خواهد داشت، لذا میزان بیشتر این نسبت نمیتواند لزوما کارایی و ریسک داراییها را نشان دهد و استفاده صرف از این نسبت برای نتیجه گیری کلی درباره داراییها گمراه کننده خواهد بود. روند دوره های اخیر این نسبت در بانک سینا در سطح خوبی است.

بانک سینا با برنامه های خلاقانه،موفق به ثبت عملکرد مناسبی شد  

نسبت بازده سرمایه هم از رقم 44 درصد به 78 درصد جهش کرد. این نسبت از تقسیم سود خالص به متوسط سرمایه بدست می آید. نسبت سرمایه میزان کارایی یک شرکت در خلق سود خالص برای سهامداران را بررسی میکند. در واقع این نسبت بیان مینماید که بنگاه اقتصادی به ازاء هر یک واحد سرمایه به چه میزان سود خالص برای سهامداران رسیده است

بانک سینا با برنامه های خلاقانه،موفق به ثبت عملکرد مناسبی شد  
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: