کد خبر: ۲۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 04 February 2024


 بانکداری ایرانی--با این‌که سایه اخبار سیاسی و بین‌المللی از روی بازار بورس کم رنگ شده، امروز شاخص کل بیش از ۱۰ هزار واحد اصلاح کرد اما کانال ۲.۱ میلیون واحد را از دست نداد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، امروز ۱۰ هزار و ۹۰۲ واحد کاهش یافت و در رقم دو میلیون و ۱۰۰ هزار و۱۸۰ واحد ایستاد. این در حالی است که دیروز این بازار پس از سه روز منفی، سبز شده بود.

بر اساس تحلیل کارشناسان در حال حاضر بورس روی حمایت ۲.۱ میلیون واحد قرار دارد و در صورت حفظ این محدوده می‌تواند رشد کند. متغیرهای بیرونی شامل نرخ ارز و تنش‌های بین‌المللی نیز که در هفته‌های گذشته تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشت، در حال حاضر اثر مثبت ایجاد کرده است. آرامش نسبی ایجاد شده در منطقه و هم‌چنین کاهش تدریجی قیمت دلار سیگنال‌های مثبت بورس محسوب می‌شود.

امروز شاخص هم‌وزن نیز ۸۸۲ واحد افت کرد و به ۷۳۶ هزار و ۶۴۵ واحد رسید. در حالی که دیروز شاخص هم‌وزن رشد ۴۸۸۲ واحد را تجربه کرد.

روز یکشنبه بیش از ۳۴۴ هزار فقره معامله به ارزش ۴۷۴۴ میلیارد تومان در بورس انجام شد.


تاپیکو، فولاد، شپنا و شستا که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند همگی منفی شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز داتام، ثاخت، فولاد و شستا بودند که بجز ثاخت سایر نمادها قرمز به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۳ واحد افت کرد و به عدد ۲۵ هزار و ۵۰۴ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۳ هزار فقره به ارزش ۲۱ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان بود.

وسپهر، خاور، مادیرا و فصبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. نخریس، فصبا، کرومیت و فنر هم از نمادهای پرتراکنش بودند که به جز فنر، سایر نمادها منفی شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: