کد خبر: ۲۱۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 02 December 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی همکاری با شرکت بیمه باران در راستای توسعه بیمه های زندگی و شرکت کارگزاری بیمه آنلاین دال از طرح پس انداز و سرمایه گذاری «ارس» رونمایی کرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی همکاری با شرکت بیمه باران در راستای توسعه بیمه های زندگی و شرکت کارگزاری بیمه آنلاین دال از طرح پس انداز و سرمایه گذاری «ارس» رونمایی کرد. به کمک وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران، 40درصد از کسانی که هرگز بیمه شخص ثالث نداشتند ، قادر به خرید بیمه شخص ثالث و نجات از ریسک های رانندگی بدون بیمه وسیله نقلیه خود شدند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای یک وام قرض‌الحسنه بستری فراهم می‌کند تا متقاضیان طرح با بازپرداخت اقساط آن و سرمایه‌گذاری اندوخته خود در طرح مستمری «ارس» در پایان دوره ۵ ساله از مبلغ بازخرید و یا مدل‌های مستمری «ارس» بهره مند شوند. این بیمه در 4طرح بیمه نامه 50 ، 100 ، 150 و 200 میلیون تومانی توسط بیمه باران ارائه شده است که افراد با توجه به توان مالی در بازپرداخت اقساط می‌توانند طرح دلخواه خود را انتخاب کنند.

همچنین برای خرید این بیمه نامه و استفاده از وام قرض‌الحسنه آن نیاز به ضامن، وثیقه و سپرده و حتی مراجعه به بانک نیست و خود بیمه نامه ضامن تلقی می شود و در کمترین زمان ممکن می توان براحتی از 200 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای خرید این بیمه نامه بی نظیر استفاده نمایند.

به گفته قرائی، معاون بانک مهر ایران یکی از اهداف اصلی راه اندازی بانک قرض الحسنه مهر ایران عقد قراردادهای قرض‌الحسنه بوده است. طی 15 سال بیش از 15 میلیون نفر مشتری نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند و مشتری این بانک هستند.

معاون بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: ماموریت اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران دوگانه است. نخست مشمولیت مالی است و اینکه بتواند خدمات خود را به مردم ایران ارائه کند و از طرف دیگر قرار است تامین مالی خرد شهروندان از طریق عقد قرارداد قرض الحسنه به عنوان عقود ارزان قیمت و اسلامی است.

قرایی تاکید کرد: در دو سال گذشته منابع بانک بیش از سه برابر شده است. علت اصلی این موفقیت، ترسیم چشم اندازی به نام «کارت قرض الحسنه کارت زندگی » که بر این اصل استوار است که باید تسهیلات خرد مردم از طریق قرض الحسنه تامین شود. عموما مردم تامین مالی خرد دارند خرید ماشین یا خرید لوازم خانگی یا هر امور کوچک از این دست در قالب عقد قرض الحسنه امکان پذیر است چرا که ارزان قیمت می تواند تامین مالی شود.

به گفته معاون بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از مهمترین خرید بیمه خرد، خرید بیمه است که به صورت اقساط امکان پذیر است. او گفت: وقتی اولین بار این کار را شروع کردیم اتفاق جالبی افتاد چرا که 40 درصد از کسانی که از این وام قرض الحسنه بهره بردند و بیمه خریدند کسانی بودند که در گذشته به دلیل گرانی و عدم توانایی در خرید بیمه شخص ثالث از این بیمه خریداری نکرده بودند و خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده بودند و خودرو و موتورسیکلت خود را چندین سال بیمه شخص ثالث نکرده بودند. در ضمن بانک قرض الحسنه ایران یک انضباط و بهداشت مالی دقیقی را اجرا می کند و به همین دلیل مطالبات وصول نشده بانک کمتر از نیم درصد است  و رتبه یک را در بین تمامی بانکها دارا هستیم. به بیان ساده تر یعنی 99.5 درصد از اقساط وام قرض الحسنه بر می‌گردد.

شایان ذکر است که شرکت بیمه باران در راستای توسعه بیمه های زندگی، با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت کارگزاری بیمه آنلاین دال از طرح پس انداز و سرمایه گذاری «ارس» رونمایی کرد. علی رضا هادی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران بیان اینکه با وقوع بحران سالمندی و افزایش امید به زندگی و مشکلات صندوق های بازنشستگی، برقراری مستمری توسط دولت مورد توجه قرار گرفته و همه متوجه هستند که باید به دنبال حقوق تکمیلی برای بازنشستگی باشند، گفت: شرکت های بیمه ای می توانند به عنوان موسسین صندوق بازنشستگی قرارگیرند زیرا توجه به مستمری در بین افراد جامعه و بازار بیمه وجود دارد. شرکت های بیمه ای به دلیل سابقه فعالیت تکمیلی در حوزه بیمه درمان می توانند عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است که طرح مستمری «ارس» با همکاری بیمه زندگی باران، بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت کارگزاری بیمه دال طراحی شده است. بیمه های زندگی در عین حال که برای بیمه گران ساده به نظر می رسند برای افراد جامعه بسیار پیچیده هستند و تلاش شده که در طرح مستمری «ارس» ، ساده سازی انجام شود.

مدیرعامل بیمه باران در تشریح جزئیات طرح «ارس» گفته بود که بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعطای یک وام قرض الحسنه بستری فراهم می کند تا متقاضیان طرح با بازپرداخت اقساط آن و سرمایه گذاری اندوخته خود در طرح مستمری «ارس» در پایان دوره ۵ ساله از مبلغ بازخرید و یا مدل های مستمری «ارس» بهره مند شوند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: