کد خبر: ۲۱۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 14 November 2023
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف یک مزرعه استخراج رمز ارز با ۳۰ دستگاه ماینر در کلان‌شهر اهواز خبر داد.

بانکداری ایرانی-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف یک مزرعه استخراج رمز ارز با ۳۰ دستگاه ماینر در کلان‌شهر اهواز خبر داد.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور پایداری هرچه بیشتر شبکه برق کلان‌شهر اهواز در تلاش هستیم تا مزارع رمز ارز غیرمجاز در این کلان‌شهر را شناسایی، کشف و جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: در این زمینه با پایش‌های انجام ‌شده و با همکاری نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی، یک مزرعه استخراج با ۳۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز شناسایی، کشف و جمع‌آوری و ماینرهای فعال در آن‌ها ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: این اقدام به پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و جلوگیری از قطع برق شهروندان کمک خوبی می‌کند و از این رو در تلاش برای شناسایی این مزارع هستیم.

شیاری با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع‌رسانی در خصوص ماینرهای غیرمجاز از طریق "اپلیکیشن برق من"، "سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat و نیز با شماره‌گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ برای ثبت گزارش معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف هزینه برق مصرفی برای تولید رمز ارز با قیمت جهانی و سود قابل‌توجه از این روش، باعث به‌کارگیری گسترده ماینرهای غیرمجاز شده است که با تلاش دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همیاری مردم در حال شناسایی و جمع‌آوری این دستگاه‌ها هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: