کد خبر: ۲۱۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 21 October 2023
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ظرفیت مجموع اراضی تأمین شده و در مراحل الحاق برای نهضت ملی مسکن را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت: خراسان رضوی، فارس و کرمان سه استان پیشتاز در این زمینه هستند.

بانکداری ایرانی-مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ظرفیت مجموع اراضی تأمین شده و در مراحل الحاق برای نهضت ملی مسکن را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت: خراسان رضوی، فارس و کرمان سه استان پیشتاز در این زمینه هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، وضعیت اراضی تأمین شده در محدوده شهرها را توضیح داد و گفت: زمین تامین شده حاصل از شناسایی اراضی داخل محدوده یا الحاق اراضی تا کنون به 35 هزار و 44 هکتار رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 22 هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود، مجموعا 55 هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن تأمین می‌شود، این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و 200 هزار واحد بود.

مالکی اظهار کرد: سایر اراضی مورد نیاز در شهرها و شهرهای جدید را از طریق الحاق و توافق با بخش خصوصی تامین خواهیم کرد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان واحد شرایط نهضت ملی مسکن در استان‌ها گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی و کردستان بیشترین متقاضی و شاهرود و جنوب کرمان کمترین متقاضی را دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان بیشترین زمین تامین شده اما با توجه با تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها، تامین اراضی باید ادامه یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: