کد خبر: ۲۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 21 October 2023
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره ساماندهی اتباع خارجی گفت: اینکه چگونه با مهاجران و اتباع تعامل داشته باشیم باید در یک برنامه جامع دیده شود که اکنون حاکمیت در حال تصمیم‌گیری در این خصوص است.

بانکداری ایرانی-رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره ساماندهی اتباع خارجی گفت: اینکه چگونه با مهاجران و اتباع تعامل داشته باشیم باید در یک برنامه جامع دیده شود که اکنون حاکمیت در حال تصمیم‌گیری در این خصوص است.

به گزارش تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی صبح امروز( شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که درباره پوشش بیمه سلامت برای تمام اتباع قانونی مقیم کشور است، طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر حاکمیت در مورد اتباع در حال تصمیم‌گیری است. این‌که ما با مهاجران و اتباع چگونه تعامل کنیم باید در یک چارچوب و با نگاهی جامع دیده شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به صورت جزء به جزء برای اتباع تصمیم‌گیری کرد بلکه باید تمام مسائل اتباع در یک بسته جامع دیده شود، افزود: از سوی دیگر اکنون براساس قانون، اتباع خارجی باید بیمه‌نامه داشته باشند که تمام بیماری‌های احتمالی آنها در مدت اقامت‌شان در ایران مشخص باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: ممکن است موضوعی که اکنون در لایحه برنامه برای الزام پوشش بیمه سلامت تمام اتباع دیده شده جزئی از برنامه حاکمیت در خصوص اتباع نباشد، بنابراین ابعاد این موضوع باید به صورت جامع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

پس از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در نهایت تصمیم نمایندگان بر این شد که این بند از لایحه برنامه را به منظور رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: