کد خبر: ۲۱۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 21 October 2023
ایلان ماسک اعلام کرد شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به زودی دو مدل اشتراک پولی عرضه خواهد کرد.

بانکداری ایرانی-ایلان ماسک اعلام کرد شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به زودی دو مدل اشتراک پولی عرضه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک مدل اشتراک، کم هزینه بوده و همه ویژگی‌ها را دارد اما تبلیغات در آن کاهش پیدا نمی‌کند و دیگری، گران‌تر است اما تبلیغاتی ندارد.

ماسک که در اکتبر سال ۲۰۲۲، این شبکه اجتماعی را خریداری کرد، از طریق دریافت هزینه اشتراک از کاربران و تلاش برای برگرداندن تبلیغات کنندگان، به دنبال تقویت درآمدش است. وی اذعان کرده که این پلتفرم با کاهش درآمد روبرو شده و عامل آن، کنشگرانی بوده‌اند که تبلیغات کنندگان را برای عدم نمایش تبلیغات در پلتفرم ایکس، تحت فشار قرار داده‌اند.

مالک میلیاردر ایکس، درباره مدل‌های اشتراک پولی این پلتفرم توضیحی نداد اما آزمایش اخیر ایکس نشان می‌دهد کاربرانی که برای این سرویس پول پرداخت نمی‌کنند، با محدودیت‌های متعددی روبرو هستند.

ایکس در نیوزیلند و فیلیپین به صورت آزمایشی، یک دلار از کاربران برای دسترسی به این پلتفرم دریافت می‌کند. این شرکت در وب سایت خود اعلام کرد کاربران جدیدی که مایل نیستند اشتراک تهیه کنند، تنها قادر خواهند بود پست‌ها را مشاهده کرده و بخوانند، ویدئوها را تماش کرده و حساب‌ها را دنبال کنند.

مدل اشتراک جدید با عنوان «ربات نیستم»، برای مقابله با ربات‌ها و دستکاری این پلتفرم طراحی شده است.

سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، برنامه‌های اشتراکی و تحت پشتیبانی تبلیغات دارند. سرویس ویدئویی یوتیوب آلفابت، مدل پولی و رایگان دارد و برنامه‌های تحت پشتیبانی تبلیغات نت‌فلیکس هم اشتراک دارند.

یوتیوب مانند ایکس، میزبان محتوای کاربران است و بخشی از درآمد اشتراکی خود را از با تولیدکنندگان محتوا سهیم می‌شود. شبکه اجتماعی ایکس هم بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را با تولیدکنندگان محتوا سهیم می‌شود اما مشخص نکرده است که آیا تولیدکنندگان محتوا در مدل‌های اشتراک بدون تبلیغات هم پول می‌گیرند یا خیر.

ماسک برای درآمدزایی، سرویس اشتراکی «بلو» را با نرخ ماهانه هشت دلار عرضه کرده است و به شرکت‌هایی که در این پلتفرم تبلیغات می‌کنند، تخفیف می‌دهد. اما این شرکت به دلیل نظارت ضعیف بر محتوا، با انتقاد روبرو شده و تبلیغات کنندگان مایل نیستند تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسب، نمایش داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، در پی انتشار اطلاعات غلط پس از درگیری میان گروه‌های مبارز فلسطینی و رژیم صهیونیستی، کمیسیون اروپا هفته گذشته تحقیقاتی را درباره رعایت مقررات فناوری این بلوک توسط شبکه اجتماعی ایکس گشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: