کد خبر: ۲۱۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 04 September 2023
رییس پلیس راه کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه از اوج‌گیری موج بازگشت زوار در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۱۶ و ۱۷ شهریور) خبر داد.

 بانکداری ایرانی-رییس پلیس راه استان کرمانشاه از اوج‌گیری موج بازگشت زوار در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۱۶ و ۱۷ شهریور) خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای بازگشت زوار گفت: با وجود سنگین بودن ترافیک، تردد در محورهای استان روان بوده و گره ترافیکی در مسیر تردد زوار نداریم.

وی افزود: در حال حاضر عمده ترافیک در محورهای ورودی بیستون، ورود ماهیدشت، ورودی پلیس راه کرمانشاه-اسلام آبادغرب و محور حمیل است و در این محورها به دلیل سنگینی ترافیک بعضا شاهد کندی حرکت خودروها هستیم.

دستغیب خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که موجب کندی حرکت خودروها می شود این است که زوار به صورت کاروانی و گروهی وارد کشور شده و به یکباره با حجم عظیمی از خودرو در یک زمان کوتاه مواجه می شویم، در همین راستا از زوار می خواهیم قدری صبوری به خرج داده و عجله ای برای برگشت نداشته باشند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ۱۰۴ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در سطح محورهای استان گفت: این تیم ها بصورت ۲۴ ساعته مسیر تردد زوار را رصد می‌کنند.

دستغیب با اشاره به اوج گیری موج بازگشت زوار در روزهای آخر هفته گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۶ و ۱۷ شهریور) با پایان گرفتن مراسم اربعین، شاهد اوج گیری موج بازگشت زوار خواهیم بود.

وی افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته در این دو روزه بیش از ۳۵۰ هزار زائر از مرزهای مهران و خسروی وارد کشور می شوند و همین امر می تواند ترافیک سنگینی را در محورهای استان رقم بزند.

دستغیب گفت: با توجه به این شرایط خواسته ما از زوار صبوری است و در خواست داریم عجله ای برای برگشت نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه عمده تصادفات ما در موج بازگشت به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، بنابراین از زوار خواهشمندیم که بطور جد از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی اجتناب کرده و حتما در موکب های طول مسیر استراحت کنند.

دستغیب گفت: در حال حاضر ۵۱ درصد تصادفات ما از نوع واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و این امر می‌طلبد که رانندگان احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه و توقف نابجا در مسیر سواره رو هم از دیگر عوامل تصادفات در این روزها هستند که از زوار درخواست داریم این موارد را رعایت کرده و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جد خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به روند کاهشی تصادفات در اربعین امسال گفت: خوشبختانه علی رغم افزایش ترددها در سطح محورهای استان، اربعین امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی مجموع تصادفات بوده ایم.

وی افزود: طی این مدت (۲۴ مرداد تا ۱۲ شهریور) تصادفات فوتی ۷۶ درصد، تصادفات جرحی ۴۶ درصد و تصادفات خسارتی ۴۵ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین فوتی های تصادفات هم در اربعین امسال ۶۷ درصد کاهش داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: