کد خبر: ۲۱۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 29 August 2023
قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی؛
قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: تلاش داریم سهم بیمه کشاورزان افزایش پیدا نکند اما صندوق بیمه تعهدات خود را افزایش دهد.

 بانکداری ایرانی- قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: تلاش داریم سهم بیمه کشاورزان افزایش پیدا نکند اما صندوق بیمه تعهدات خود را افزایش دهد.

به گزارش مهر، امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ مراسم معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت در محل این وزارتخانه برگزار شد. علیرضا آل امین، قائم مقام مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی پس از انقلاب تأسیس شد. ایران تنها کشوری است که در منطقه در دوران جنگ تحمیلی هم بیمه کشاورزی پرداخت می‌شد.

وی افزود: بارها به استقلال کشور به ویژه در حوزه غذا تاکید شده و در حال حاضر قوی‌ترین بیمه کشاورزی را آمریکا دارد و رتبه دوم را چین به خود اختصاص داده است.

آل امین با بیان اینکه ایران در منطقه رتبه نخست را در بیمه کشاورزی دارد، گفت: پیشنهاد داده‌ایم هاب منطقه پیگیری شود. کشورهای همسایه به تازگی به دنبال صندوق بیمه کشاورزی بوده و ایران آماده همکاری با این کشورها است.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی در اهمیت بیمه کشاورزی ادامه داد: افزایش سهم دولت در بیمه به قدری مهم است که رئیس جمهور فعلی هندوستان با این شعار در انتخابات پیروز شد.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر به اندازه ۸ سال دولت قبل غرامت به کشاورزی پرداخت شد. امسال رئیس جمهور و معاون اول وی مکتوب به سازمان برنامه و بودجه نوشتند بودجه صندوق بیمه کامل پرداخت شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بهبود داده‌ها اشاره کرد و گفت: در ستاد ملی جهش دیمزارها مصوب شده صندوق بیمه در مساله آمار و داده‌ها ورود کرده و آمار دقیق به طور جدی پیگیری شود.

پرداخت بیمه در صورت آسیب وحوش

آل امین درباره اقدامات جدید این صندوق تصریح کرد: حمایت از وحوش برای نخستین بار اتفاق افتاده و صندوق با مشارکت سازمان ملی حفاظت از محیط زیست از وحوش حمایت می‌کند. به این ترتیب به کشاورزان تاکید شده در صورت حمله وحوش به مزارع، آسیبی به حیوان نزنند و بیمه خسارت آنها را پرداخت می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: ورود صندوق بیمه کشاورزی به حوزه بیمه درآمدی موضوع دیگری است که برای نخستین بار انجام شده است. اگر تولیدکننده در بازار فروش به مشکل بخورد و بنا به دلایلی ضرورت داشت کالاها با قیمت پایین‌تر به فروش برسد دولت مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کند.

وی افزود: در حوزه بیمه انفرادی هم ریل گذاری انجام شده و بیمه کشاورزان در حال پیگیری است.

آل امین در پایان گفت: کمترین بیمه از کشاورزان دیمزارها گرفته می‌شود و بیشترین خسارات در این بخش است. تلاش داریم سهم بیمه کشاورزان افزایش پیدا نکند اما ما در صندوق بیمه تعهدات خود را افزایش دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: