شرکت بیمه ایران به دنبال این است تا بیمهنامههای جدید با مدل مختلف و حق بیمه مناسب، طراحی و وارد بازار کند تا تمام مردم با هر بودجه و هزینهای بتوانند اقدام به خرید بیمه کنند.
حسن شریفی مدیرعامل شرکت بیمه ایران ضمن بیان مطلب فوق، با تاکید براینکه شرکت بیمه ایران سعی دارد با توجه به بالا رفتن هزینهها و کاهش قدرت خرید مردم که بر خرید بیمهنامهها در کشور تاثیر گذاشته است، اقدام به متنوعسازی محصولات بیمهای با نرخهای مناسب کند افزود: این موضوع جزو تکالیف شرکت بیمه ایران است تا با طراحی محصولات جدید بیمهای و ارائه خدمت به اقشار مختلف جامعه، کمک کند تا انگیزه خرید بیمهنامه در بین افراد کاهش پیدا نکند.
به گفته وی، بالا رفتن تورم از یکسو و پایین آمدن قدرت خرید از سوی دیگر سبب شده تا سهم بیمههای عمر در صنعت بیمه کاهش پیدا کند و بیمهگذاران اقدام به بازخرید بیمهنامههایشان کنند که این اتفاق خوبی نیست و ما باید تلاش کنیم تا بیمهگذاران حفظ و افراد ترغیب به خرید بیمهنامه شوند. شریفی در این زمینه به ارائه طرحهای جدید بیمهای در حوزه بیمههای بازنشستگی و بیمههای عمر و زندگی اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا بیمهنامههایی را در این حوزه با مدلهای مختلف طراحی و ارائه کنیم تا همه مردم بتوانند با هر بودجه و هزینهای اقدام به خرید کنند.
وی با تاکید بر این موضوع که افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور موضوع بسیار مهمی است و باید برنامهریزیهای زیادی دراین زمینه صورت گیرد، در این راستا به موضوع بیمه تکافل اشاره کرد و گفت: تکافل یکی از بهترین محصولات بیمهای است که با توجه به سازوکاری که دارد میتواند باعث بالارفتن ضریب نفوذ بیمه شود. دراین راستا به دنبال ارائه محصولی مناسب دراین حوزه هستیم که وارد بازار کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: دراین زمینه مدلی را طراحی کردیم و با پژوهشکده بیمه وارد مذاکره شدیم که در صورت نهایی شدن، درخصوص آن اطلاعرسانی خواهیم کرد. این بیمهنامه تقریبا مشابه آن چیزی است که در بیمههای عمر و سرمایهگذاری زندگی در حال اجراست.